strepp
Hejsan
Vi undrar hur är upplägget med byte av växter?Ska man ta med sig det man har i byte eller ska alla som kommer och har att byta skriva upp det i tråden om träffen?Likaså vad man söker?
Det blir ett hoppande fram och tillbaka i tråden både vad man har,vill ha och anmälningar m,m så vad är det som gäller?
undrande strepp
Lars-Olof Arvids
Det är bara att komma, med eller utan växter! Att skriva upp vad du har är inte alls nödvändigt. Det kan förstås vara roligt för folk att veta vilka växter som kommer att finnas, och om du söker något ökar chansen att få tag i det betydligt om folk vet om det. Men några krav finns inte. Mer än att man bör anmäla sig, så att de som arrangerar vet ungefär hur många som kommer. Så har i alla fall jag uppfattat det.

Olle
Eva i Höga
Alldeles riktigt! Jag tycker det är lite spännande att inte veta om allt som kommer att finnas på vår träff utan det blir överraskningar. Och en liten lotterivinst ska vi ju ha med oss! Kul!
strepp
Tack för svaret.Ska alla ha med en lotteri vinst??hälsar strepp
Eva i Höga
Ja, om man vill vara med i lotteriet tar man med sig något för högst 20 kr, det behöver inte ha med trädgård att göra. Kul och spännande med ett litet lotteri som inte är så kostsamt! Kostar ju max 20 kr och det är ju garanterad vinst!
Österläge
Håller med Olle o Eva, man måste inte alls skriva vad man har med sig, man måste inte ha med sig nåt heller! Och vill man inte vara med i lotteriet behöver man ju inte heller!

Det ska bli så kul att ses igen, jag längtar!! yahoo.gif biggrin.gif
ingrid fuxwall
Men om man vill veta om det finns intresse för de växter man tänker ta med sig är det ju inte fel att fråga efter intresset - är kanske inte så roligt att bära med sig växterna hem igen. Eller tänker jag fel???
Eva i Höga
Nej Ingrid, du tänker inte fel, vill man inte bära med sig växterna hem igen är det bra att tala om vad man har med sig. Jag vill ju ha julros av dig men du kunde inte gräva upp, men hade du inte någon liten planta i kruka...?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon