Full version: Första fröt
MariaS
Ja. Jag har sått tomaten Tiny Tim i kruka för odling i köket. Alltid gott med tidiga primörer...
Om 4 veckor kommer resten av tomaterna i jorden.
WingDing
Redan ?

Tänkte inte sätta Tomaterna fören 1mars typ

Men chili förerna skall ner i jorden när som.

Mvh Fredrik
Maggan H
Oj vad tidigt tycker jag med, du måtte ha gott om plats Maria! Men håller med, gott med så tidiga frukter/grönsaker!
MariaS
Tiny Tim kan man ju odla i kruka i köksfönstret året om, bara man ger den ordentlig belysning. Förra året skördade jag den första tomaten just till trettonhelgen...
bullen_86
Jag sådde köpe-paprika och köpe-tomat i oktober förra året bara för att testa vad det blir.... nu har jag början på paprikor.. de är ca 1/2 cm i diam och tomatplantorna är ca 20 cm höga... de står under lysrör just nu och verkar trivas... en tomatplanta ser dock lite annorlunda ut... bladen är ihopvuxna eller hur man nu ska förklara dom... som ett paprikablad med ludd... tongue.gif
MariaS
yahoo.gif Idag har de grott! 5 dagar altså...
lovwal
CITAT (MariaS @ 13-01-2009, 16:58) *
Ja. Jag har sått tomaten Tiny Tim i kruka för odling i köket. Alltid gott med tidiga primörer...
Om 4 veckor kommer resten av tomaterna i jorden.

skönt att det inte bara är jag som längtar. smile.gif sådde tomaten minibell också den trettonde, grott idag!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon