Sidor: 1, 2, 3, 4
embees
Sedan i fredags förra veckan skriver jag ner mina måltider vad jag äter och vad jag gör för motion. Det är som i vanlig kassahållning, debit och kredit måste stämma annars blir det obalans.
Man måste också inse att man måste förändra för livet och inte bara under den tiden som man vill gå ner i vikt.

Själv har jag bara minskat storleken på mina matportioner eftersom jag tycker att jag har en bra kosthållning för övrigt.
Dessutom så är alla snabba kolhydrater totalförbjudna. Äter heller inte chips eller andra snacks.

Men jag har bregott på mackorna (bara fullkorn, ALDRIG vitt bröd) i st f pålägg, dricker standardmjölk som inte är homogeniserad. Och undviker så gott det går alla transfetter och plastiga margariner.
På fredag är det dax för vägning igen.
Anki V
CITAT (Anki på Öland @ 28-01-2009, 11:04) *
Vad jag är glad att jag vågat tro på att man inte behöver späka sig för att gå ner i vikt.....
Anki

Började din först mening i inlägget.....

Men handen på hjärtat.....med din metod äter du då kex, morotskaka och raggmunkar?

Jag späker mig inte på något sätt utan jag äter mig mätt vid varje måltid.

Enl. min metod så drar jag ner på fett och kolhydrater. Jag äter potatis, ris eller pasta till varje mål fast inte lika mycket. Jag äter bröd eller mussli tillfrukost och jag frossar fritt i grönsaker, rotfrukter och frukt......förutom bananer och vindruvor där äter jag bara begränsad mängd.

/Anki
Christina i Taxinge~
GRATTIS till minskade midjemått och förlorade hekton!!!!

Och oavsett vad vi tror på eller dieter som följs , så blir livet lättare i alla bemärkelser, när vi minskar i vikt!

Jag kommer nog också dit till slut.....!

Aqvakul
CITAT (Anki V @ 28-01-2009, 12:25) *
Jag späker mig inte på något sätt utan jag äter mig mätt vid varje måltid.
Enl. min metod så drar jag ner på fett och kolhydrater. Jag äter potatis, ris eller pasta till varje mål fast inte lika mycket. Jag äter bröd eller mussli tillfrukost och jag frossar fritt i grönsaker, rotfrukter och frukt......förutom bananer och vindruvor där äter jag bara begränsad mängd.
/Anki

Min metod är mycket likartad, fast jag tillåter mig att utan dåligt samvete synda lite ibland!
Anki V
CITAT (Aqvakul @ 28-01-2009, 17:22) *
Min metod är mycket likartad, fast jag tillåter mig att utan dåligt samvete synda lite ibland!

Jag tillåter mig också lite synd utan att ha dåligt samvete......men eftersom jag måste välja bland frestelserna så syndar jag hellre med några glas vin eller en eller annan whisky på helgdagskvällarna än morotskaka shy.gif .

/Anki
Aqvakul
CITAT (Anki V @ 28-01-2009, 18:06) *
Jag tillåter mig också lite synd utan att ha dåligt samvete......men eftersom jag måste välja bland frestelserna så syndar jag hellre med några glas vin eller en eller annan whisky på helgdagskvällarna än morotskaka shy.gif .

/Anki

vi är tydligen mer lika än jag kunde ana.. flirting.gif
godanro

Har varit ute med min dotters hund. 4 km till kolonilotten inga problem.
Dom 4 km som jag hade kvar för att komma hem var inte lika hurtiga.
Kändes mer som om det var hunden som var ute och gick med mig. sweatingbullets.gif
Sen frossade jag i fiskbullar, rivna morotter och kålrot. Till det ett glas
vatten med äppelcidervinäger. tummenupp.gif
Har tappat 10 hekto och jag tänker inte plocka upp dom. yahoo.gif
Anki V
CITAT (godanro @ 28-01-2009, 19:31) *
Har tappat 10 hekto och jag tänker inte plocka upp dom. yahoo.gif

Jättestort grattis blomma.gif

/Anki
Maggan H
CITAT (Anki V @ 28-01-2009, 07:29) *
Då var det ny onsdag igen då…..och vägning.

Denna vecka har jag hållit mig på den ”breda vägen” mest hela tiden. Synderna blev:

Tre kex med 17% ost
½ bit morotskaka
Raggmunkar med fläsk till lunch i går nono.gif (äta ute lunch med kollegor)

På pluskontot ligger sammanlagt 7 timmars promenader.

- 9 hg visar vågen
yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif

/Anki

Bra Anki, tummenupp.gif jag har bara -0,4 kg men är glad för det! Keep up the god work!

Jag väntar med den stora nergången whist.gif tills alla sådderna ska i jorden/skolas om, då är jag ute mest hela tiden, tar ett äpple med mig och tiden bara flyger ju iväg då, det vet jag! Samtidigt är man mer i rörelse.
Anki V
Grattis Maggan… blomma.gif Allt som inte är + på vågen räknas som viktnedgång, så det så!

4 hg är ju ett jättebra resultat! Det blir ju nästan 2 kg i månaden och på ett år blir det 20 kg….... blink.gif Finns det någon Maggan kvar då?

/Anki
Ingrid Zon3
Vad roligt, grattis allihop!

Är det nån som håller räkning på summan av vår borttappade vikt? Det vore kul att se vad det blir om några månader.

För min del (skrev jag det, eller verkar detta som en efterkonstruktion? unsure.gif ) handlar det primärt om att komma igång med träningen. Så i måndags var jag på provträning på ett nytt fräscht gym och idag var första gången jag körde på riktigt. AJ!!! sa det i magmusklerna, dom hade inte kunnat föreställa sig att de skulle behöva jobba 2 ggr samma vecka. Det mest nedslående var att jag ju skulle köra minst 20 minuter på crosstrainer efter styrketräningen men det orkade min kondition inte med. Visst är det härligt när förbättringspotentialen är så stor? sad.gif
Dessutom 9200 steg på mätaren.

Har viktkoll på måndagar så där finns inget att rapportera (-4 hg i måndags men det skrev jag nog).

Edit: är det träning eller "bantning" man blir förvirrad av? biggrin.gif
Anki V
En hastig sammanräkning och då har alla inte redovisat sin viktnedgång visar -3,3 kg plus ett antal oredovisade centimetrar.

Om var och en redovisar viktnedgång en gång i veckan kan jag ta på mig att göra en sammanräkning en gång i veckan. Fy sjutton vad lätt det kommer att gå att surfa på odla framåt våren...kanske till och med den där omtalade seeegheten försvinner. yahoo.gif

/Anki
Maggan H
CITAT (Anki V @ 28-01-2009, 21:10) *
Grattis Maggan… blomma.gif Allt som inte är + på vågen räknas som viktnedgång, så det så!

4 hg är ju ett jättebra resultat! Det blir ju nästan 2 kg i månaden och på ett år blir det 20 kg….... blink.gif Finns det någon Maggan kvar då?

/Anki

Haha, ingen fara, jag försvinner inte i första taget! Målsättningen är 4-5 kg ner och det är ju ett tag till..... angel_not.gif
Sussie F-Flower
Ojojoj, Vad duktiga ni är allihopa!!! tummenupp.gif
Ni kämpar och donar... skriver ner... och gör ett fantastiskt jobb, tycker jag.

Jag har inte velat skriva här på ett tag.. men jag har läst om ER. En stor bukett blommor ska ni ha allihopa för att ni är så duktiga! blomma.gif
Anledningen till att jag inte har skrivit är att jag inte har presterat någonting själv och jag har totalt saknat min beslutsamhet samt motivation fast jag vet att jag borde inte det! (Faktiskt, så har jag gått upp 3-4 kg sedan veckan före jul!!!!!! -cry-.gif )

Men jag började i alla fall med lite träning i måndags. Då var jag på step-up på sporthallen. Fy vad svårt det var. Jag gjorde bara fel hela tiden... ranting.gif men jag svettades rejält och det var skönt. Det t.o.m droppade av håret... giggle.gif Dom som stod bakom mig skrattade glatt åt mina egna "turer" som var helt tvärsemot vad dom andra gjorde... rotfl.gif
Jag tror att jag fått minnesförlust pga den inre stress som jag har dragits med under en lång tid... för trots att vi gick igenom vilka steg vi skulle gå så kom jag inte ihåg från ena stunden till nästa vad vi skulle göra... help.gif duh.gif
Ikväll ska jag prova på "Stationsträning", får väl se vad det är för nåt då...?

Ja, jag säger då det.... blush.gif Imorgon ska jag åka och skriva in mig på Österåsens Hälsohem!
Det var min läkare på vårdcentralen som föreslog detta i juni. Jag gick på kontroller hela våren nästan för att mitt blodtryck var käpprätt åt skogen! Fler och fler mediciner... Hon tyckte att toppen var nådd ang min hälsa i förhållande till min ålder! -Åhh, vad glad jag blev då!!! Nu är det äntligen dags! yahoo.gif

Jag hoppas att allt det här, som jag nu har framför mig, ska hjälpa mig till en bättre insikt och framförallt att det ska ge en ordentlig kick som kan få mig att byta livsstil för livet ut.
Jag önskar att jag kunde få det där "GIFTET" som dom där "vältränade" pratar om, när dom bara MÅSTE träna flera ggr i veckan... DET giftet skulle jag vilja ha men det kände jag ju inte ens av, under dom 10 år som jag spelade bandy och fotboll eller höll på med friidrott.
Det är ganska ironiskt egentligen, för trots att jag själv har varit studie/cirkelledare i stresshantering och även hade hand om "hjälp till självhjälp" när det gällde fysisk träning på min förra arbetsplats så hamnar man i eländet själv ändå... crying.gif

Har i vilket fall BESTÄMT mig att det ska bli ändring!!! Väntar nu bara på 200%ig motivation!!! giggle.gif

Så då är det väl bara att kämpa på då...!!!
Anki V
Du har det inte så lätt hör jag…..

Men vilken tur du har som får åka till Österåsen tummenupp.gif . Jag har aldrig varit där som ”patient” men det är mitt favoritställe att ”konferera” på. Landstinget har rabatt på konferenspaket så det blir ”hyggliga” priser. Dessutom känns det som vi betalar till oss själva.

Du måste absolut prova afrikansk dans. Det är både jobbigt och kul och rörelserna är lätta att lära sig. Tjejen som leder dansen är jätteduktig på att få en att känna att man ”duger”

Jag är säker på att du hittar motivationen till ett bättre lugnare liv där. Miljön är helt fantastisk, det finns hur mycket som helst att sysselsätta sig med, underbara promenadvägar och jättefina relativt nyrenoverade rum.

Maten är helt ”grön” men jag har för mig att de som vill kan få gröt och mjölk till frukost.

Det där att göra fel………i såna situationer så känns det som om jag har dubbelt så många armar och ben att hålla reda på. Dessutom totalvägrar hjärnhalvorna att samarbeta….och enbart för att jäklas så byter instruktören rörelse precis när jag börjat få i alla fall lite ordning....... vilket innebär att jag i alla fall rör mig åt samma håll som alla andra.

Om någon skrattat åt mig har jag inte en susning….Jag har så fullt upp att hålla reda på mina 8 (minst) blink.gif lemmar att jag har noll koll på omgivningen.

Lycka till/Anki
Sussie F-Flower
CITAT (Anki V @ 29-01-2009, 19:04) *
Du har det inte så lätt hör jag…..

Men vilken tur du har som får åka till Österåsen tummenupp.gif . Jag har aldrig varit där som "patient" men det är mitt favoritställe att "konferera" på. Landstinget har rabatt på konferenspaket så det blir "hyggliga" priser. Dessutom känns det som vi betalar till oss själva.

Du måste absolut prova afrikansk dans. Det är både jobbigt och kul och rörelserna är lätta att lära sig. Tjejen som leder dansen är jätteduktig på att få en att känna att man "duger"

Jag är säker på att du hittar motivationen till ett bättre lugnare liv där. Miljön är helt fantastisk, det finns hur mycket som helst att sysselsätta sig med, underbara promenadvägar och jättefina relativt nyrenoverade rum.

Maten är helt "grön" men jag har för mig att de som vill kan få gröt och mjölk till frukost.

Det där att göra fel………i såna situationer så känns det som om jag har dubbelt så många armar och ben att hålla reda på. Dessutom totalvägrar hjärnhalvorna att samarbeta….och enbart för att jäklas så byter instruktören rörelse precis när jag börjat få i alla fall lite ordning....... vilket innebär att jag i alla fall rör mig åt samma håll som alla andra.

Om någon skrattat åt mig har jag inte en susning….Jag har så fullt upp att hålla reda på mina 8 (minst) blink.gif lemmar att jag har noll koll på omgivningen.

Lycka till/Anki

Tack Anki för all info! smiley_small_hug.gif

Afrikansk dans låter underbart! yahoo.gif Jag känner verkligen att jag VILL prova ALLT, när det blir dags för alla kurser. yahoo.gif

Imorgon är det ju bara inskrivning, läkarbesök, planering inför kommande kurser (min grundkurs kommer att vara "Stresshantering" sedan har jag valt till "Rök-avvänjning" samt "Mindfulness"), fylla i en massa papper samt övrig information. Åsså en god lunch hoppas jag på förståss!!!

Ja, jag känner mig faktiskt väldigt lyckligt lottad att jag får den här chansen och jag tänker definitivt inte sumpa den! Jag kommer att kämpa hela min vakna tid, förmodligen lär det väl bli i drömmarna också! Det känns lite som om jag ska vara med i "Du är vad du äter"... giggle.gif

Det blev inget träningspass för mig ikväll. Dom ringde och behövde hjälp på demensboendet så där har jag varit ikväll... laugh.gif

Håller tummarna att det ska gå bra för oss alla här som vill tappa några kilo, och det är jag övertygad om att det gör, bara rätt inställning finns. yes.gif
Kram till Er alla!
Sussie.
Azola
Vilka bra tips och ideer!
Några av er vet ju att jag är inne på min 3:e vecka utan cig wacko.gif så ännu har jag fullt upp med det! Kommer att kika på denna tråd i fortsättningen dock, vet med mig att jag kommer att gå upp i vikt....(gjort det tidigare vid mina 2 rökstopp)
Är lat just nu, har inte ork att ta itu med både rökstoppet och ändrade mat/motionsvanor. Bara glad att jag kan låta bli cigaretterna. blink.gif
Men lika bra som tråden om "sluta röka"...som jag fått en redig sporre tfrån, kan jag tänka mig att denna tråd kommer att bli...den dagen jag bestämmer mig!

Tack på förhand till er alla! Kram
Christina i Taxinge~
Azola,
att sluta röka är sååååååå mycket viktigare än att gå ner några överflödskilon i vikt!

Du är jätteduktig som har fixat 3v! bravo.gif

Christina i Taxinge~
Hmmmm........jag kunde inte låta bli att väga mig nyss......det ser ut som om jag gått ner 2hg. g.gif ..........trots semlor och slöhet!
Men jag har faktiskt tagit några power walks med stavar förstås.......kan det verkligen ha gjort så mycket???
Isåfall kan ni bara aaaaana hur ofta jag ska ut och stavgå framöver! biggrin.gif

Tänk att 2hg kan spela så stor roll - känns som om jag vunnit på lotto!

Azola
Christina... Grattis till " lotto...vinsten" wink.gif laugh.gif
Farbror Blå
Börjat träningen i år iaf, bifogar en bild på dagsformen.

ursäkta rökverket, en ovana jag ännu inte lyckats avskaffa..Beach 2009
Aqvakul
Helgen innehöll tyvärr många övertramp - svårt att tacka nej och dra uppmärksamheten till sig när det är fest

Jag ger dock inte upp, utan kämpar på med salladstallrikarna!
Biggan_
CITAT (Farbror Blå @ 03-02-2009, 00:06) *
Börjat träningen i år iaf, bifogar en bild på dagsformen.

ursäkta rökverket, en ovana jag ännu inte lyckats avskaffa..Beach 2009

rotfl.gif

Oj, vilken förändring farbrorn! w00t.gif w00t.gif w00t.gif
Men skippa rökverket så blir du snygg invändigt också! crazy.gif
Farbror Blå
Vadå, rökning är hölsosamt, se på böcklingen?
Biggan_
CITAT (Farbror Blå @ 03-02-2009, 17:37) *
Vadå, rökning är hölsosamt, se på böcklingen?

Jaja, vill du se ut som en böckling då? shy.gif naughty.gif
Aqvakul
Anki V
Usch vad tätt onsdagarna kommer…..

I dag visade vågen -2 hg mindre än förra onsdagen vilket gjorde mig lite besviken no.gif.
Jag trodde att det skulle vara mer.

Veckans synd är en tacomiddag hos en av döttrarna. Jag valde mjukt bröd och höll verkligen igen på allt utom grönsakerna. Förutom den så har jag hållit mig i skinnet.

De dagliga promenaderna har det blivit lite dåligt med…..Är det mer än 15 grader kallt så är det inte så lockande att gå ut. Den dagliga promenaden på en dryg timme har denna veckan blivit högst en halv…om ens det shy.gif .

Ja,ja….det var ju inte viktuppgång i alla fall laugh.gif .

/Anki
Christina i Taxinge~
Grattis, Anki!!!!!
"Nån" skrev tidigare allt som inte är + är viktnedgång och det är bra!

Jag tycker du är urduktig när jag jämför med mig........ blush.gif tummenupp.gif

Anki V
Tack…De där orden behöver jag idag. smiley_small_hug.gif

/Anki
godanro

Är ute och går den vanliga sträckan på 8 km varannan dag.
Någonstans efter vägen så måste 2 hg fastnat under skon.
och inte går det att skrapa av. ranting.gif Förstår inte detta g.gif whist.gif
Så det blir att ta en omväg nästa gång så det inte händer igen. blink.gif
aha idea.gif muskler väger mer än fett där har vi det bravo.gif
Christina i Taxinge~
CITAT (godanro @ 05-02-2009, 20:39) *
aha idea.gif muskler väger mer än fett där har vi det bravo.gif

WOW!!!
Va´ duktig du är! bravo.gif
Nä, nu måste jag också skärpa mig nono.gif - har just instruerat kära maken rtfm.gif att åka iväg imorgon och köpa en crosstrainer till mig yes.gif .......sen ska jag banne hinna ifatt er allihop! rolleyes.gif

Farbror Blå
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 05-02-2009, 21:42) *
WOW!!!
Va´ duktig du är! bravo.gif
Nä, nu måste jag också skärpa mig nono.gif - har just instruerat kära maken rtfm.gif att åka iväg imorgon och köpa en crosstrainer till mig yes.gif .......sen ska jag banne hinna ifatt er allihop! rolleyes.gif

Låter lite som om maken också får träning va det hela giggle.gif
160kvm stort hus
Va duktiga ni är!
Här går det åt.. söder, långt neråt åt söder.

Det är skitsvårt när det står en stor skål med godis framför nyllet på jobbet varje dag.
Jag är ganska duktig hemma och så, men på jobbet går det bara inte. *morr*

Så nu har jag bestämt mig för att jag måste radikalt bryta ovanan att hela tiden stoppa i mig nått.

Så jag har bestämt mig för en naturdiet kur. Inte för att det är speciellt mycket natur i den dieten, men jag känenr att jag måste rivstarta för att komma nånstans.

Har precis börjat och än så länge känns det bra.... euhm. rolleyes.gif
Farbror Blå
Heja, alla börjar någon gång, man ska inte skämmas för att man ´precis börjat, bättre än att inte ha börjat alls ju?
Christina i Taxinge~
CITAT (160kvm stort hus @ 06-02-2009, 08:31) *
Va duktiga ni är!
Här går det åt.. söder, långt neråt åt söder.

Det är skitsvårt när det står en stor skål med godis framför nyllet på jobbet varje dag.
Jag är ganska duktig hemma och så, men på jobbet går det bara inte. *morr*

Så nu har jag bestämt mig för att jag måste radikalt bryta ovanan att hela tiden stoppa i mig nått.

Så jag har bestämt mig för en naturdiet kur. Inte för att det är speciellt mycket natur i den dieten, men jag känenr att jag måste rivstarta för att komma nånstans.

Har precis börjat och än så länge känns det bra.... euhm. rolleyes.gif

VAD är en naturdiet???
Undrar jag som just klämt ett antal (otal) Riesen-kolor.........
Nu MÅSTE jag skärpa mig!!!!!!!!!!!!! ranting.gif

Och inte hade maken köpt nån crosstrainer heller!! angry.gif
Han påstod sig inte ha hunnit eftersom han städat härhemma idag......... duh.gif
anne-li i olofstorp
Tycker nog att tråden halkat oroväckande långt ner igen..... g.gif
Ja, jag vet, jag har inte heller skrivit blush.gif
Jag har heller inte gått ner något -annat än från vågen- D va då attan va det sitter åt.....
jajaja.... Nya tag igen sweatingbullets.gif
Anki V
Jag tror inte att det kommer att bli någon bra vecka det här heller….. whistling.gif

Det är som förgjort! I början på veckan måste jag åka till Ö-vik och jobba några dagar och hur lätt är det att låta bli att äta när man sitter ensam på ett hotellrum crazy.gif ?

Det blir ingen onsdagsvägning den här veckan eftersom jag är borta….Sanningens ögonblick kommer på torsdag i stället (huga) no.gif .

/Anki
Christina i Taxinge~
Det ser vi fram emot Anki!
Du är ett nav i tråden med din onsdagsredovisning!
Ser alltså fram emot torsdag den här veckan.

Påminner mig om att Maggan H ju skulle redovisa torsdagar.....var är du Maggan??!

Den här veckan ska jag verkligen försöka skärpa mig!

Anki V
Den här veckan börjar jag med ursäkterna…….

Det är Örnsköldsviks och min arbetsgivares fel alltihop!

1. Startade från Sundsvall före 6 på morgonen och vem orkar äta så tidigt? När jag kom fram så var jag jättehungrig och klarade inte att stå emot en maffig macka…..trots att jag ätit ett äpple på vägen.
2. Till lunch var det panerad fisk och citronsås. Jag tog bort det mesta av paneringen och tog bara lite sås men det kändes ändå fett.
3. På kvällen var det ”ätautemat” som gällde och det blev nån sorts macka med köttfärsröra på.
4. Morgonen efter…..vem kan motstå hotellfrukost shy.gif ? Sedan såg dagen ungefär lika ut som den före…..Förutom att det var kyckling till lunch
5. På vägen hem blev det en hamburgare och minimorötter

Två hg ner blev resultatet och den här veckan är jag faktiskt jättenöjd…..Det kunde precis lika gärna vara upp i stället för ner.

/Anki
Aqvakul
Nu har jag avstått massor med kakor och godis under flera veckors tid och möjligen har jag blivit någon cm smalare om midjan...

Det är bara såååå motigt.... ranting.gif
Anki V
CITAT (Aqvakul @ 12-02-2009, 19:30) *
Det är bara såååå motigt.... ranting.gif

Såja, såja……. trostar.gif

Det kanske inte är på midjemåttet det syns i första hand....Tänk vilka rena fina blodkärl du får där blodet kan strömma fritt och syresatt utan en massa slagg på kärlväggarna.

/Anki
Aqvakul
CITAT (Anki V @ 12-02-2009, 19:41) *
Såja, såja……. trostar.gif

Det kanske inte är på midjemåttet det syns i första hand....Tänk vilka rena fina blodkärl du får där blodet kan strömma fritt och syresatt utan en massa slagg på kärlväggarna.

/Anki

Du är så uppmuntrande - men mitt enda problem är att jag är för tjock, hälsotilltåndet i övrigt är ua.
Christina i Taxinge~
Ja..........fyyyyy va svårt jag har att motivera mig.......nu har jag just tuggat i mig en semla....IGEN! devil.gif ranting.gif
På söndag väger jag mig - håhåjaja!

Men inspirationen kommer nog snart och då går allt som en dans!

Bettis
Man kan ju också ta till en annan diet, näringsrik mat? sick.gif där ligger vi nog i lä.
Biggan_
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 12-02-2009, 20:32) *
Ja..........fyyyyy va svårt jag har att motivera mig.......nu har jag just tuggat i mig en semla....IGEN! devil.gif ranting.gif
På söndag väger jag mig - håhåjaja!

Men inspirationen kommer nog snart och då går allt som en dans!

Du får väl införa en godis- eller kakdag i veckan då det är tillåtet att gotta sig lite. Man skall ju inte känna att man förlorar något utan istället har något att se fram emot för att man varit duktig de andra dagarna. Ha inte sådana frestelser hemma utan köp godsakerna den dagen du bestämt skall vara godisdag.
godanro

Har varit ute och gått mycket och gått ner 1 kilo bravo.gif ... meeeeeen
så kom helgen som började tidigare än vanligt? whist.gif så nu har jag gått upp halvt kilo igen ranting.gif
men har fortfarande gått ner ett halvt kilo blush.gif
och snart är semledagen här.......... yaay.gif crying.gif
Anki V
-4 hg denna vecka.

Ett bra resultat med tanke på att det slunkit ner en semla, en "damsugare" och två bitar dumlekaka som jag fick i allahjärtansdagpressent.

Sedan i oktober är det nu ganska exakt 8 kg jag gått ner yahoo.gif

/Anki
Betty
Efter att ha vägt mig regelbundet en gång/vecka under en längre tid (ett års tid ungefär) så har jag kunnat konstatera att min vikt går upp en del under veckan före mens, sedan går den tillbaka igen efteråt. M.a.o., inte lönt att förfasa sig över några enstaka hg uppgång innan man har kollat av vilken tid på månaden man är i - och inte då heller värt att jubla över nästkommande veckas minskning då heller... rolleyes.gif Hur är det med er andra kvinnor, tar ni hänsyn till den naturliga viktförändringen under en månads lopp?
Christina i Taxinge~
För mig är all viktförändring onaurlig sen länge - oavsett tidpunkt dessutom! biggrin.gif blush.gif biggrin.gif
Monaxe
Nu behöver jag all tröst och peppning jag kan få... -cry-.gif

Har kämpat i flera veckor, sweatingbullets.gif dragit ner på kolhyrater, minskat på tallriksportionerna, promenerat flera MIL om dagen (nja kanske inte riktigt men nästan blush.gif ) och har dessutom trampat på crosstrainern i 10-30 min/dag. sweatingbullets.gif

INGENTING syns på vågen, ska det vara så här???? ranting.gif Är det så här man ska leva för att inte gå upp i vikt? crying.gif -fear-.gif unsure.gif

Funderar allvarligt på att börja snusa igen.... devil.gif

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon