Nu har jag planterat om min Gullranka till en stor och rymlig kruka! Den är nöjd och glad och fina gröna skott börjar spira.
Finns det nåt jag kan göra för att påskynda tillväxten? Den står i ett ganska soligt fönster och jag skulle vilja att den klättrade upp för att rama in det
Bassam
15-01-2009, 01:29
Tack för frågan: hej Tepa:
Jag tycker att säga Gullranka trivs i rumstemperatur hela året , Skötsel: på vinter behöver lite svalare men ej under 16 gradar. Behöver står i halvskugga , om hon står sol bleker bladen men på mörk blir helt gröna’ Näring en gång i veckan från vår till höst. Jorden vattnas ordentligen , den bär torka upp till nästa gång. Behöver ej beskära ta bort bara skadad delar. bladen duscha då o då. H:Bassam
tepa
15-01-2009, 08:02
Hi hi Hej,hej Bassam. Men det var faktiskt inte jag denna gången som ställde frågan. Men det gör inget. Jag funderar också på att köpa Gullranka, så nu får jag veta lite om den i förväg. Men du kanske har ett sjätte sinne, så du visste att jag tänkte köpa Gullranka, så du anade att jag också ville veta hur man sätter fart på den. Fniss.
Hälsn Tepa
Sussie F-Flower
15-01-2009, 08:34
CITAT (Bassam @ 15-01-2009, 01:29)
Tack för frågan: hej Tepa:
H:Bassam
CITAT (tepa @ 15-01-2009, 08:02)
Hi hi Hej,hej Bassam. Men det var faktiskt inte jag denna gången som ställde frågan. Men det gör inget. Men du kanske har ett sjätte sinne, så du visste att jag tänkte köpa Gullranka, så du anade att jag också ville veta hur man sätter fart på den. Fniss.
Hälsn Tepa
Bassam
16-01-2009, 02:02
Tack för frågan: TEPA Jag blir mycket glad för att ditt namn står i mitt järn, jag ska säga sanning att jag svarar till alla mina kompisar o jag läser o skriver vad ni skriver varje dag, det tar nästan tre till 4timmar varje dag bredvid DATA.
H:Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.