Full version: Dagens Ros
susehn
[attachment=29516:Image025_25.jpg]

Underbar färg och vacker på alla sätt och vis, enda nackdelen att den är engångsblommande.
Men när den blommar gör den det REJÄLT!
Zon 5 ros, härdig och bra att kombinera med det mesta, 1-1,2m hög.
svennis
Vilken fin bild du visa. smile.gif
Svår att fota så det blir något.
Stenis
Just färgen fastnade jag för! Köpte min hösten 07. Den blommade inte i somras, så jag hoppas på en kanonblomning i år. Doftar den?
Kajsa

En måste Gallica ros, den violetta färgen är så fin, man går förbi varje dag den blommar och njuter

Stiffe
Måste erkänna att jag är rätt svag för den färgen..., och så är det ju en gallica. De brukar dofta gott. Suck, ska det hålla på så här så blir det till våren..... crazy.gif
/S
renate
CITAT (Stenis @ 14-01-2009, 21:01) *
Just färgen fastnade jag för! Köpte min hösten 07. Den blommade inte i somras, så jag hoppas på en kanonblomning i år. Doftar den?

Köpte min också hösten 07 blommade inte heller bambi åt knopparna.Jag tror det var Odla jag köpte den.Även jag hoppsa på en rik blomning i år.
susehn
Hmmmm..... måste erkänna att jag är dålig på att snusa på¨mina rosor....jag vet faktiskt inte om cardinalen doftar eller inte, vet nån av er andra ?

Hos mej är busken ca 90 cm, haft den i 3 år och den har imponerat på mej med sin rikliga blomning varje år!
Och färgen är ......fantastisk!! Den väcker alltid uppmärksamhet hos alla som hälsar på.

Svennis! Mina bilder är inte fina, de flesta är tagna med min gamla systemkamera (försöker fota upp all film!!)
och därför är sällan skärpan där den borde vara, tyvärr....! Å inte lyckades jag med standard heller, märkte jag, SUCK!!!! giggle.gif
svennis
Susehn! Du hade ju rätt färg.
Kajsa är ju i en klass för sig men det är ju bara roligt. wink.gif

Var inne o kollade på en systemkamera idag, faktiskt.
Plånboken var visst tom,... sad.gif
gulmåra
Mmmm vackrare gallica finns väl knappt!?
Läste just i en rosbok att den hartsliknande doft som kommer från blombotten , ska vara ett kännetecken. Kanske kan vara något för mig att öva på i sommar!? rolleyes.gif

Ett för mig lättare kännetecken är att Cardinalen får så runda fina knoppar!

Cardinalen i knopp

Stiffe
Näe, hartsdoft också. sick.gif Fy vad orättvist. mad.gif Hoppas verkligen att den finns på Fredriksdal till sommaren. Sedan kanske jag måste göra plats för den... någonstans... crazy.gif
/S
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon