Full version: Kryddtornet klart
Lena N
Nu är mitt kryddtorn med ny uteplats framför klart. Känner mig mycket nöjd. wub.gif

Bilder på hela bygget finns i mitt album.
MadeleineB
Vilken underbar kryddtäppa du får, härligt att ha uteplatsen intill! Jag har också haft uteplats omgiven av kryddor, fast inte lika fin som din! Många tyckte inte att man skulle sitta vid kryddorna, de skulle förvisas till en mindre framträdande plats i trädgården!

Det kan jag absolut inte hålla med om! Det här är verkligt vackert!

Har du något emot om jag kopierar dig litet, kanske inte exakt samma kryddtorn, men en annan variant för att få upp dem på höjden litet mer?

Många hälsningar
MadeleineB
Lena N
CITAT (MadeleineB @ 21-09-2003, 10:45)
Har du något emot om jag kopierar dig litet, kanske inte exakt samma kryddtorn, men en annan variant för att få upp dem på höjden litet mer?

Självklart är det fritt fram att kopiera idén. Det är väl det detta forum är till för, att inspirera och sprida idéer. biggrin.gif

Vill gärna se och beundra din kryddodling här såsmåningom. smile.gif
estet
Vilket inspirerande arbete och vad lättillgängligt och prydligt det såg ut!

biggrin.gif biggrin.gif
sanna
Tack för inspirationen!
Instämmer med samtliga föregående talare!!! smile.gif
Vill också tillägga att jag tyckte din plattläggning var lite raffinerad, med fyra små gatstenar i kvadrat bland de övriga plattorna. Har inte sett det förrut. Läckert!

Fick också lite funderingar på om man kanske skulle kunna "limma" sten på pallkragarna...? Fast det är väl en fråga för pallkrageklubben antar jag...
Men eftersom jag just nu bara inte orkar bege mig dit; vad tror det ärade forumet om att limma på småmosaik på pallkragefronten? Lite à la Alhambra-slottet i Granada? Lite "tusen och en natt"?
Är det helfel? Eller bara kitschigt? Eller kanske kul? Eller omöjligt, rent tekniskt? Dvs limma mosaik på trä och förvänta sig att det ska hålla - 23 grader C?

Hälsningar Sanna (som ständigt går med ouppfyllda örtagårdsdrömmar...) wub.gif
Virgo
Ja det är jättefint Lena.
Annki
Djupt imponerad! wub.gif Jättebra idé! Risken finns att jag härmar dig nästa vår!
yla
jättesnyggt o lätttilgängligt
måste göra något åt mina kryddor
o örter
LindaA
Det här var jättefint gjort! Vad roligt det är att kunna se bilder på sådana här saker. Jag har flyttat och får börja om från början med min kryddträdgård och blev nu jätteinspirerad att göra något speciellt med formen på kryddtäppan!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon