CITAT (Preussen @ 16-01-2009, 11:55)

kul att du har ett intresse i att odla chile. vad är det för sort du övervintrat? själv har jag lyckats bäst med c.pubescens och c.chinense dvs rocoto och habanero. själv övervintrar jag i söder/väster fönster och ska nog snart börja belysa dem för att driva igång säsongen. då ökar jag givetvis näringen med.
du kan även använda dig av sökfunktionen här på odla. övervintring av chile är ett återkommande ämne så det finns flera trådar att läsa på om du vill ha mer information.
lycka till
Det är Chilipeppar, Sweet orange baby som jag har i källaren. Jag kom igång sent med sådden eftersom vi höll på att bygga ett växthus förra våren. Så när hösten kom var frukterna inte mogna och plantan såg fin ut, så den fick följa med vissa pelargoner ner i källaren. Det verkar som om den har klarat sig, men man måste väl toppa den?
Var inne på din blog och såg att du hade en massa vitlök. Det har jag aldrig lyckats med, undrar om det kan bero på min "stampade" lerjord här på Gotland, de orkar väl inte ta sig upp genom betongen.
Pius