niklaswik
Hej! Det var inte igår...

Har inte varit så väldigt aktiv på odlingsfronten och framförallt inte odla-fronten senaste tiden, och nu har jag tänkt försöka mig på att dra ner på krukantalet här hemma för att eventuellt återväcka odlingslusten. Det har liksom blivit "för mycket".

Vet att det brukar vara förbjudet att sälja saker på såna här forum men hittade inga såna regler nu när jag kikade lite snabbt efter det.

Har bl.a. en hel del blandade små kaktusar och några lite större som jag tänkte göra mig av med. Även kaktusfrön kanske 10 olika sorter, kan räkna och rada upp om intresse finns. Sen är det några stackars små hoyor som eventuellt kan få flytta: australis, pauciflora, callistophylla, pubicalyx (ser inte ut att må bra nu men den kanske blir bättre).

Som sagt, vet inte om det här är "lagligt" men isåfall får väl moderator ta bort det.

Är det nånting som verkar det minsta intressant så maila (nick_wiklander@hotmail.com) för att få mer info eller prisförslag. En del av grejerna kan jag ge bort "på köpet" om man köper nåt annat. OBS vi snackar inga stora pengar här, men lite vill jag ju helst ha för den tid och energi jag lagt ner på grejerna.

HÄMTAS I ARBOGA, eller efter överenskommelse kanske vi kan mötas nånstans i området Örebro - Västerås - Eskilstuna om jag har vägarna förbi.

Hoppas nån vill ha nånting i alla fall..
MariaS
Vi har ju fröbytarlistor och växtloppis här på forumet också, så jag tror inte det är ngt problem.

Lägg du ut en lista här på vad du har, så ska du se att du får svar.
niklaswik
Hoppas det då! smile.gif

Här är iaf några av kaktusarna och suckulenterna (frö och småplantor) som finns. Fröerna säljer jag för 4kr/påse dvs lite under nypriset på succseed. (Dom är 1,5 år gamla men borde fungera fortfarande)

Frö (Kan skickas med vanligt brev på köparens ansvar..):

Notocactus graessneri
Agave schottii
Agave victoria-reginae
Dinteranthus vanzylii
Yucca glauca
(2,5 år gamla = 2kr)
Kalanchoe bonplandii-bonapartei
Faucaria tigrina

okänd opuntia-variant (nr 1916, finns inte i sortimentet längre + 2,5 år gamla = 2kr)

Småplantor (6cm-krukor):

Graptopetalum bellum <- dessa har jag en glasslåda full med, och trångt har dom det. SKÄNKES enskilt eller säljes gemensamt. Gissar att det är 15-20 st.
Notocactus ottonis 2st
Lobivia maximiliana v. caespitosa (3 små i en kruka)
Lobivia pugionacantha v. versicolor 2 st (3-4 små per kruka)

Snäppet större (sådda våren 2006):

Pachycereus pringlei - osäker på om jag egentligen vill sälja den. smile.gif Ca 20 cm hög redan.
Mammillaria zeilmanniana
Några olika opuntia, minns inte vilka som är vilka men tror det är compressa och humifusa.
Platinum
Jag är intresserad av dessa fröer:
Agave schottii
Agave victoria-reginae
Yucca glauca
Faucaria tigrina

Finns de fortfarande kvar så räkna ut vad jag blir skyldig och skicka PM med betalningsinfo osv.
Elcyion
Jag köper gärna fröer av de här om du har kvar:

Notocactus graessneri
Agave victoria-reginae
Dinteranthus vanzylii
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon