Full version: Ny datorskärm?
TEZZ
Jag har en 17 tums bildskärm och nu ska jag köpa en större. Finns det någon som kan ge mig lite goda råd ang. köpet?
Det finns visst några med inbyggda högtalare, är det bra? Vilken storlek ska jag välja?
Tacksam för alla råd jag kan få.
Lady Hamilton
Jag har en liknande den här [attachment=29630:HP_Pavil...B_Silver.jpg] den har jag haft i ett par år och är väldigt nöjd
Länk till skärmen

Jag tycker att det är en stor fördel när högtalarna är inbyggda, det sparar utrymme och inga sladdar är i vägen. Vill jag så kan jag koppla in hörlurar (om det är någon anna som kan störas av ljudet)
TEZZ
Tack för tipset!
Blir ljudet lika bra i inbyggda högtalare som i externa?
Har du någon aning om hur man ska gå till väga när man bestämmer hur stor skärm man ska välja?
Det beror väl lite på vilket avstånd man har skärmen.
joz
CITAT (TEZZ @ 17-01-2009, 18:13) *
Tack för tipset!
Blir ljudet lika bra i inbyggda högtalare som i externa?
Har du någon aning om hur man ska gå till väga när man bestämmer hur stor skärm man ska välja?
Det beror väl lite på vilket avstånd man har skärmen.

inbyggda låter sämre. jag skulle rekomendera en 22"WD eller 24"WD. du kommer vänja dig med storleken på ca 1 sekund och aldrig vilja gå tillbaka. så köp så stor du har råd med smile.gif

samsung skärmarna brukar få bra i dom flesta testerna och jag tycker dom gör bra skärmar.
TEZZ
Nu sitter jag framför min dator med en ny fin skärm 22" utan högtalare. Vilken skillnad det är med en stor skärm. Jag köpte en LG.
joz
CITAT (TEZZ @ 18-01-2009, 16:30) *
Nu sitter jag framför min dator med en ny fin skärm 22" utan högtalare. Vilken skillnad det är med en stor skärm. Jag köpte en LG.

[attachment=29720:lcdsizejx5.gif]

bra bild om man vill jämföra olika skärmstorlekar
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon