Knytt
Vi ska gifta oss i början av maj - hemma i trädgården.
Jag skulle gärna vilja så lite maffiga blommor som inramning och antar att det är dags att börja nu men vet inte vad jag ska välja.

Så nu efterlyser jag era favoriter som kan tänkas blomma ungefär då smile.gif
Jag har tänkt ha dem i urnor och krukor.
Eva i Höga
Vad fint att gifta sig i den underbara månaden! Jag gifte mig också i maj, men i slutet på månaden. Påskliljor, tulpaner och andra lökväxter är fina i krukor men lökarna skulle ju varit nerpetade för längesen om det ska bli nån blomning i början på maj. Återkommer om jag kommer på nåt annat! g.gif
Knytt
Jag har planerat en del lökar och knölar i olika kärl och krukor - det tänkte jag inte ens på när jag frågade! biggrin.gif
Bl.a. anemoner varav den krukan i växthuset redan börjat bli grön.

Då bär jag ju förstå ner dem till eken vi ska ha ceremonin under - tack!
mojan
Förgätmigej, gullviva och liljekonvalj. Doftar och är så underbart vackra. wub.gif Kanske någon i närheten har plantor som kan placeras i krukor, eller bara blommorna i vaser.
Knytt
Jaa!

Man har ju drömmar om häftiga växter i massor. Det blir galet dyrt att köpa klart ...
Visst kan penseer fortfarande blomma då? Jag har sått ett stort gäng som bara råkar vara i rätt färger. Hurra!
Eva i Höga
Ja, har du sått penseer så har du en jättefin blomning. Knipsa bara av de som blommat över så blommar de jättefint.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon