Monarda
Hade inte alls tänkt så penséer men så fick jag en bonuspåse och då kan jag ju inte låta bli. Vill dock minnas att jag här på forumet läst någonstans att dom här fröerna inte ska täckas men på påsen står det annorlunda. confused.gif Vad är det egentligen som gäller?
Lady Hamilton
Du behöver inte täcka fröna med jord men däremot med plast eller liknande för att behålla fukten
Mitt Penseéalbum om sådd
Monarda
Tack för snabbt svar! I morgon är det dags för årets första sådd, oj vad roligt det ska bli! yahoo.gif
Frideborg
Mina fröer har inte grott trots att jag inte täckte dem.
Sådde 2 jan.
Har varit mkt noga med att fukta jorden.
Funderar att ställa undan dem och då kanske de tittar upp?
Birgitta w
Eva 33c
Om dina fröer inte grott och du inte täckt dem föreslår jag att du täcker dem nu. Kanske bara genom att lägga en tidning över eller så för att stänga ute ljuset. Eller ställa dem i ett mörkt utrymme. Vissa violer är mörkgroende medan andra inte är så kinkiga.
Frideborg
Vilket bra tips Eva!
Skall göra det du sskrev genast.
Toppen! Tack
Birgitta W
Knytt
Jag har bara odlat penséer två gånger. Men jag har täckt dem med lite lite jord och det har funkat bra smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon