modd1994
hej ja som rubriken säger undrar jag vilken av art jag har planterat.
jag köpte på ica ljusa physalis frön och nu har dom grott och nu undrar jag vilken art jag har planterat.fröna kommer från företaget "risenta"vet inte om det hjälper.
Åsa, mälardalen zon 2
Risenta är det nog inte som du har köpt fröer av de säljer ju mest fröer som man ska äta typ solrosfrö, sesamfrön, bönor, linser, psylliumfrö och dyl.

Physalisfröer har man nog inte lagt i en påse för konsumtion eftersom de inte äts rena utan tillsammans med själva bäret.

Har du köpt bär på ICA lär det vara kapkrusbär du köpt, eller har du blandat ihop psylliumfrö och physalis?
morellen
det låter som det är psylliumfrö du köpt o det är väl nått helt annat

http://www.risenta.se/sv/Vara_produkter/Lj...=0&search=1
flinga100
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 17-01-2009, 23:27) *
Har du köpt bär på ICA lär det vara kapkrusbär du köpt, eller har du blandat ihop psylliumfrö och physalis?

Förlåt att jag griper in itråden, men en förtydligande fråga, bara. De bär man köper som "physalis" på tex Ica - är det alltså kapkrusbär?
Kee
CITAT (flinga100 @ 18-01-2009, 21:16) *
Förlåt att jag griper in itråden, men en förtydligande fråga, bara. De bär man köper som "physalis" på tex Ica - är det alltså kapkrusbär?

Ja!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon