Platinum
Just nu är jag inne i en period av sånoja och så kom jag att tänka på mitt skafferi...jag har en hel arsenal med olika bönor, linfrön, psylliumfrön osv. i mitt skafferi.

Någon därute som testat att odla upp plantor från det ni har i ert skafferi?

Piccante
Jag glömde bort mina groddade mungbönor i kökskåpet och på bara några dagar exploderade de och växte ur burken sos.gif duh.gif De hade helt plötsligt ett helt rotsystem och hjärtblad som stack upp. Enorm växtkraft i dem iaf men vet inte om de klarar av att växa ute en svensk sommar? Men man kan iaf driva upp bönor inne och sen kan ju odla dem i växthus eller i drivbänk.

Linfrö har jag för mig gror och växer väldigt bra med.
Myosotis
Linfrö brukar jag så fast ute, de gror väldigt bra! Sen groddar jag vete till hönsen.
Åsa, mälardalen zon 2
om inte fröerna är allt för gamla gror även sånt som kummin, anis, rosépeppar, bockhornsklöver, kaloni etc.

Ska man odla dem i trädgården som ex. bönor bör man dock vänta ett tag med sådden och man vet ju inte om sorterna hinner producera mogna bönor trots förkultiveringen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon