Hej
Titta vilka fina rosa krukor jag hittade. Passar till gardinerna i sovrummet. Det vätter mot sydost, men vad ska jag sätta i den tomma krukan ? Helst något som kan vara där året runt. Krukan liksom lite glänser, jag tycker dom är väldigt fina.
Hälsn Tepa
Eva i Höga
18-01-2009, 18:27
Så fina krukor, du är så pysslig tepa! Jag tror det blir finast med enbart gröna växter eller växter som har vita blommro. Vill man vara lite vågad kan man ju pröva med flamingo, du kanske hittar en färg som stämmer.
Christina i Taxinge~
18-01-2009, 18:53
Vilka urläckra krukor!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag skulle nog sätta orkidéer i båda......höga,sirliga blomstänglar med blommor i rosa eller lila eller vitt
CITAT (tepa @ 18-01-2009, 18:56)

Hej
Titta vilka fina rosa krukor jag hittade. Passar till gardinerna i sovrummet. Det vätter mot sydost, men vad ska jag sätta i den tomma krukan ? Helst något som kan vara där året runt. Krukan liksom lite glänser, jag tycker dom är väldigt fina.
Hälsn Tepa
Hej!
Hej Tepa var har du hittat de fina krukorna? fanns de i blått också?
MVH Djur7
Hej
Det blev en rosa Flamingo till den ena rosa krukan. Kanske man skulle ta en rosa-röd Begonia till den andra ? Såg några läckra sådana i matbutiken idag, fast en sådan kanske inte ryms i, det var just och just att Flamingon med innerkruka rymdes. Tack för tipset, Eva i Höga. PS den tomma större rosa krukan är inte rosa, utan mer persikofärgad, fast ser exakt ut som samma färg på bilden. Köpte två dylika idag, och dit vill jag naturligtvis ha något med persikofärgade blommor. Dessa ska stå i vårt varma vardagsrum, där vi eldar på vintern. Ska tåla 22-25 grader, men kanske blir svårt för er att komma med förslag. Frågar ändå, förslag ? Jag kom på att jag hade en laxrosa Höstglöd, men den har blommat ut nu och står i övervintringsrummet, tar väl in den så småningom och hoppas på en blomning i vår. Något annat ? Begonia vill ju ha rumstemperatur eller svalare.
Hälsn Tepa