Full version: Ezereht
svennis
Grattis Thereze.. blomma.gif
Finns rosor som heter Therese men hittar ingen bild nu.Therese Bugnet

En Balsgårdsros från svennis

freja

Platinum
Jasså fylls det år, grattis så mycket från mig också.

Kajsa

STORT GRATTIS på födelsedagen
hoppas dagen varit underbar och kram från oss rosvänner.
( Rosen är Wasagaming, zon 6 ros )
Stenis
Grattis på Din stora dag!!!

Troika

Stiffe
På det lilla viset. Ja då får man gratulera då.

[attachment=29719:Therese_..._blomma_.JPG]
Blomma tillägnad Therese.

/S
Ezereht
wub.gif tack! Vad söta ni är biggrin.gif Tjusiga blommor! Födelsedagen var helt okej, åkte till Iksu spa och slöade lite först och sen en massa fikabesök. Hade bakat en hög chokladtårta med hallon och gräddfyllning *mmmm* Men i dag är jag ltie trött *s. Kanske borde fota mina blombuketter, var mycket tulpaner men också lite rosor. En var tvåfärgad i blekgult och rosa. smile.gif
AnnammA
GRATTIS! i efterskott...
Givetvis ska det bli en Therese-ros till Thereze!
"Therese Bugnet" är en kanadensisk ros från 1950, av Bugnet.Den växer kraftigt, har vackra rödaktiga grenar, vackra blad, och rosa, rufsiga, doftande blommor. Rosen remonterar, och anses vara frisk, skuggtålig och lättodlad. Zon 6. Den har funnits i min trädgård sedan -04.

PS! Du kanske kan göra sticklingar av dina rosenbuketter, när de blommat ut...DS
Thé
Grattis Ezereht! Jag ser att jag har missat mycket här under helgen!
renate
Grattis i efterskott Thereze,min Therese bugnet blommade inte i somras,bambi du vet.Du får en annan.

Ros utan namn.JPG

Ezereht
Den där ros utan namn är verkligen fin. Undrar om man inte skulle ställa sig i kö för en av de där sticklingarna wink.gif

Anamma hur gör jag för att göra stickling av min rosbukett? Dom börjar slika lite nu... och dom var himla fina.
AnnammA
CITAT (Ezereht @ 22-01-2009, 14:04) *
Den där ros utan namn är verkligen fin. Undrar om man inte skulle ställa sig i kö för en av de där sticklingarna wink.gif

Anamma hur gör jag för att göra stickling av min rosbukett? Dom börjar slika lite nu... och dom var himla fina.

Jag har själv en bukett, jag skall ta hand om, och jag tänker göra likadant som när jag tog sticklingar utomhus i somras. Dvs klippa bort blomman och foderbladen, spara ett blad på stjälken, och ta bort övriga, klippa bort nedersta delen på stjälken, precis nedanför/bakom ett öga(=bladutväxt). Rispa nedre delen, vid ögat, och sticka ned stjälkarna/sticklingarna i ytterkanten på en kruka med såjord. En del förspråkar plastpåse på och extrabelysning och inte för varm rumsvärme, men jag ska nog göra så att jag flyttar ut krukan till mitt plastväxthus i uterummet.Visserligen är det vinter och det kan bli kallt igen denna årstid, men detta är ett experiment. Ngn annan här på tråden har säkert ett annat råd om förvaringsplats.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon