Antagligen blir det väl aldrig av eftersom jag måste göra allt själv och tiden aldrig finns men man kan ju få drömma lite, klura och fundera. Bara det är ju nog så kul!
Jag funderar på att i så fall bygga det utmed en syrenhäck och då kommer syrenhäcken att ligga på norrsidan (ungefär). Och kanske 15 kvm (3x5 m ca)
1, Och eftersom det ändå är en norrsida med en hög häck, varför sätta glas? Varför inte helt enkelt bygga en hel trävägg där?
2, Bör man i så fall behandla virket på ngt speciellt sätt? Det blir ju fuktigt, mögel är aldrig skoj och det bör ju vara lätt att göra rent.
3, Att bygga på plintar eller bygga en mur, det är väl en smaksak, egentligen?
4, Funderade på syrenhäcken, risken är väl stor att den kommer att försöka skjuta skott in i växthuset och därför ska man kanske spärra framfarten på något sätt? Markväv? Mur?
5, Om man bygger med hel trävägg, ska man då bara ha ett snedtak ned från det och framåt eller ska man fortfarande bygga så att taket går åt båda sidor? Om ni förstår....

6, Ska man ha odlingsbäddar på båda sidor eller ska man rikta in sig på att ha dem i framkanten? Vill gärna ha plats med lite sittplats också.
7, Sittplats, ja. Om man har en trävägg, ska man passa på att göra en fast sittbänk i den? Eller det kanske är bättre med löst som man kan flytta efter behag, förresten. Men en arbetsbänk är ju knappast fel!
8, Golvet funderade jag på att man skulle lägga plattor samt då utmed fönstersidan en upphöjd planteringsbädd.
9, Måste man verkligen byta ut all jord i växthuset varje år?
10, Planen är att använda fönsterglasen på kortsidorna samt den ena långsidan, på taket ngn plast (det växthus jag har idag har korrugerad plast).
11, När man sätter fast glasen, fräser man ur spår då eller ska man ta en planka och lägga en smalare på?
12, Dörren borde man nästan då för enkelhetens skull sätta i den hela träväggen, inte sant? Om plats finns, vill säga. För då måste det vara lite större mellanrum mellan växthus och syrenhäck. Hmmm... tål att funderas över...
Har säkert fler frågor men kommer inte på dem just nu!
Tacksam för alla synpunkter!!!