Virgo
Finhacka gräslök och grovklipp ett par kvistar fransk dragon.
1/2dl bör det bli

Smält smör/margarin , häll i blandningen och låt bli varm i nån minut, tills du känner dragondoften.

Häll mixet över den mosade potatisen och på med mjölk och eventuellt lite grädde (akta magen) ,salta, peppra och rör om moset så det fluffigt.

Brukar du ha i muskot i potatismos, så låt bli i detta fall.

Mumsigt värre med fiskpinnar till! rolleyes.gif
estet
För att inte tala om färsk timjan och lite hackad vitlök i potatismoset! tongue.gif

Eller hackad gul lök.

Eller tunt skivad purjo!

Eller...
tongue.gif
Berith
CITAT (Virgo @ 21-09-2003, 18:04)
rolleyes.gif

@ Wille!
Testar kanske nån gång...
sleep.gif
Alexandra
Prova mejram i moset, jättegott även till stekt potatis!
Eva i Skåne
.........eller lite grönmögelost i moset. Mums tongue.gif
*Felix matte*
CITAT (Virgo @ 21-09-2003, 18:04)
Finhacka gräslök
Smält smör häll i blandningen och låt bli varm i nån minut . Häll mixet över den mosade potatisen och på med mjölk och lite grädde, salta och rör om moset så det fluffigt.

Mumsigt värre med fiskpinnar till! rolleyes.gif

Så vill jag ha moset biggrin.gif
Jättegott med Fiskpinnar och också grillad el. stekt Laxfilé
MadeleineB
Mmmm...låter jättehärligt!

Måste testas, nästa gång jag ska göra potatismos.

Jag brukar ofta smaksätta potatismoset med finhackad schalottenlök och fines herbes, en blandning som också innehåller dragon (fast inte så mycket, tillsammans med körvel, gräslök och persilja). Det är jättegott, men jag tycker inte om att göra maten likadant varje gång, så jag ska absolut testa din variant också!

Hälsningar
MadeleineB
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon