Denna fråga är kanske besvarad till vissa delar i andra inlägg men jag behöver hjälp men följande.
Jag bor på en gård med hästar och dessa fantastiska djur genererar mängder av hästskit...
Varje månad så betalar vi för att bli av med ca 7ton gödsel (ca 80ton och år). Eftersom jag har ett odlarintresse borde jag rimligtvis kunna använda detta i stället för att betala 30000 kr varje år för att bli av med detta. Vi använder blocktorv som strömaterial. Har läst lite om varmbäddar mm men min fråga är om man kan använda detta i varmbäddar och om torv är ett bra material att odla i.
Vi får ibland kassera lite hö pga av att vissa balar är skadade och har börjat mögla ( ca 100Kg / månad), kan man använda hö i stället för halm för att få igång nedbrytningen i varmbädden.
Jag har flera maskiner på gården så hanteringen är ganska enkel (Flera traktorer,Lastbil,Hydralkranar traktorkopplad jordfräs mm)
Även tacksam för andra förslag vad jag kan använda denna hästskiten till.
Är det någon som bor i Borås området så är ni välkommna att hämta hur mycket ni vill så länge ni lastar själva.
\\Anders