JennyR
Vår fina katt Molly är borta sedan den 17/1...hon brukar aldrig vara ute mer än ett par timmar. Vi har letat och letat...även titta i diken och på vägar men ej kunnat hitta henne...Nu ska vi sätta upp lappar och jag har satt ut annonser...Usch vad det är hemskt...Tänkte att jag skriver även om henne här i fall nån anna detta forum ocså bor i Nordvästra skåne...man kan ju alltid hoppas att någon kan ha sett henne. Hon försvann fårn Hyllinge Åstorp. Hon är ganska liten, steriliserad och hade ett silverfärgat reflexhalsband. Hon är vit med svarta fläckar, tecknad som en ko...Vi saknar henne så...Otroligt vad mycket en liten katt kan betyda...
Titta gärna på bilden av henne.

/Jenny

Kopia av Ixus 114.jpg

Kopia av Ixus 117.jpg
Myosotis
trostar.gif Jag vet hur jobbigt det är, hoppas verkligen hon kommer hem snart. Var har du bilden på henne? Jag bor också i nordvästra Skåne, ganska långt ifrån Hyllinge i och för sig, men man vet ju aldrig. Annonsera på blocket, där är det många som läser. Lycka till!
Miro
Oj så jobbigt!
Men ge inte upp hoppet, känner kattägare vars älsklingar varit ute på äventyr i flera månader, och sedan bara dyker upp som inget hänt...

Håller tummarna för er
JennyR
Går inte att ladda upp men bilderna finns på blocket:
http://www.blocket.se/vi/19915685.htm?ca=23_3_s
Titta gärna....vore så skönt om nån åtminstone sett henne
Boxer
Stackars er! Jag hoppas verkligen att det löser sig. *håller tummarna*
Ingrid Zon3
Känner med er, Jenny!

Min hankatt var på borta torsdag till måndag en gång. Han kom tillbaka i finfin form morgonen efter att jag nästan tapetserat grannskapet med efterlysningsbilder. Jag misstänker att några barn fått för sig att han var hemlös och lyckats övertyga föräldrarna om att de skulle få ta hand om honom (märkligt med tanke på hans inte föraktliga vikt, men alla har inte koll).

Gå också runt och kolla alla utrymmen hon kan tänkas ha slunkit in på och be grannarna göra samma sak.
Christina i Taxinge~
Å, vad det är jobbigt när katten försvinner!!!!!!!!!
Man blir så ledsen!
En gång hade jag en katt som var borta mellan Pingst och Midsommar (ca 3,5v det året) och det var förfärliga veckor - man han kom hem igen!

Som tidigare sagts - kolla alla utrymmen som kan gömma en liten katt i närområdet, sen är det bara att vänta.
Jag tror hon kommer tillbaka!

GrönAnna
Här håller vi alla tummar och tassar för att lilla Molly snart kommer tillrätta! trostar.gif
I din situation skulle jag lägga in en efterlysning o bild på katter.nu också.
Rätt var det är så sitter hon på trappen som om inget hade hänt! yes.gif
Wilmer
Usch, inte roligt jag håller också tummarna! smiley_small_hug.gif
JennyR
Tack så mycket för allas stöd! Vi håller tummarna nu! tummenupp.gif
Red Top
Fy, vad jobbigt det måste vara!

Vår katt försvann en gång och var borta i c:a en vecka. Vi satte upp lappar med bild på honom överallt i grannskapet, och vädjade om hjälp. Vi var ute varje dag/kväll och ropade.

Till slut kom en granne och sa att han i sitt garage(där många bilar står parkerade) hade sett en skymt i ögonvrån av något som smet in under en bil. Han låste upp garaget och jag gick in och lockade.

Så småningom kom en livrädd, neroljad liten kisse fram. Lyckan var stor! wub.gif

Han hade förmodligen smitit in när någon kört in eller ut, och sen inte vågat sig ut, trots att det ofta kör bilar in och ut där.

Jag tror och hoppas att er kisse snart kommer till rätta! kompiskram.gif
Boxer
Har du varit ute runt närliggande källare, hus, förråd, garage m.m. och ropat? Detta "råkade" min katt ut för förra året. Det var först när jag ropade högt efter honom som han svarade. Skramla med torrfoder funkar på vissa.

*tummarna är nu blå-lila*
JennyR
MOLLY ÄR HEMMA!

Jag skulle gå ut och hämta krukor till de första sådderna för året rolleyes.gif och hörde en katt mjau långt bort. Ropade då på Molly och den mjauade tillbaka. Visade sig att Molly var instängd i en källare två hus bort....damen som bodde där sa att hennes man bytte om där imorse men jag tror att Molly varit där längre och inte vågat gå ut. Molly e nämligen smalare och hungrig. Hade hon varit hungrig och så nära hemma hade hon nog inte gått ned i en källare. Hoppas det ivf så det inte är tonårsfasoner smile.gif så hon gör om det smile.gif

Mycket glad och lättat! (Tur att man börjar så frön så tidigt wink.gif

Tack för stöd och tips!
Boxer
Åh, vad härligt att det löste sig! tummenupp.gif

Ha nu en riktigt mysig kväll och skäm bort henne med godsaker.
Christina i Taxinge~
Åååååååå, så skönt!!!

Ha en riktigt trevlig kväll och gosa med kissen wub.gif

Ingrid Zon3
Härligt, vad glad jag blir!

Du får berätta för henne att ni har varit jätteoroliga och be henne att inte göra så igen smile.gif
Meriona
VAD HÄRLIGT! Ett stort härligt välkomstkalas är hon förtjänt av... Hoppas hon håller sig hemma nu! wub.gif
Wilmer
Vad glad jag blir för er skull kompiskram.gif
Red Top
Oooh, vad skönt! Ge henne en x-tra välkomstkram från mig smiley_small_hug.gif
pimpim
Så skönt att hon kom hem igen. En av våra katter försvann i mars förra året och är borta fortfarande. Men man hoppas hela tiden på att han ska dyka upp igen. Han är både kastrerad och öronmärkt.
Ingrid Zon3
Stackars er, pimpim! Måste vara hemskt att inte veta. Det är bara att hoppas att han har det bra där han är nu.
pimpim
CITAT (Ingrid Zon3 @ 22-01-2009, 21:30) *
Stackars er, pimpim! Måste vara hemskt att inte veta. Det är bara att hoppas att han har det bra där han är nu.

Ja, ovissheten är hemsk. Har gjort efterlysningar på alla tänkbara sätt efter honom. Men vi slutar aldrig hoppas.
evni
Lider med dig. Fy vad jobbigt. När någon av mina katter försvinner i några dagar så kan jag inte fungera som människa. Det är hemskt.
Hoppas katten kommer tillbaka. Ska hålla en tumme.

Oj läste just om att lilla kissen är hemma igen. Oj vad schönt.Då kan vi alla slappna av. smile.gif
Anic
Här är en bra artikel om vad man ska gör anär ens katt springer bort
http://hittekatter.ifokus.se/Articles/Read...rd.ArticleGroup

Viktigt är att man har idmärkt sin katt ifall någon hittar den annars vet man ju inte vart man ska hitta ägaren, en billig och bra försäkring för att man får tillbaka sin katt, och att man polisanmäler den försvunnen, om någon tar in en katt och den rätta ägren inte polisanmält den försvunnen gäller tydligen upphittelagen eller vad den kallas att om man hittar något och ingen sökt efter den får man behålla den efter 3 månader.

Tur att Molly kom hem igen, även om de är bort korta perioder är det hemskt och man tänker det värsta.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon