trädgårdsolof
20-01-2009, 13:54
Snacket går ute på SLU Alnarp, och jag har hört där att en ung grabb ska starta en plantskola inne på underbara Mandelmanns Trädgårdar, med inriktning på ekologiskt odlat och ovanliga bär och nöt-träd/buskar. Låter ruskigt spännande, är det någon som hört något om det? Helt klart bokas det in på trädgårdsturen på Österlen i sommar!
Inte hört något, men låter ju intressant! Bevakar nyfiket denna tråd...
Mandelmanns Trädgårdar är ju ett fantastiskt ställe!
Besökte det i somras och blev väldigt imponerad o inspirerad.
Mandelmanns Trädgårdar
Har också varit där. Jättefin plats, som kan rekommenderas för besök.
RibesRubusVitis
20-02-2009, 00:32
Eva i Höga
20-02-2009, 08:55
Det ska bli roligt att följa hans arbete, synd att allt kul händer i Skåne. Hans sätt att odla och permakultur är intressant. Vi har faktiskt en trädgård i Bohuslän som tillämpar permakultur, Kosters Trädgårdar. Ska besöka dem senare i sommar.
Fågelvägen
20-02-2009, 11:47
Jan Lindgren
21-02-2009, 11:39
Hej!
Är du intresserad av permakultur så besök Holma i Höör. Personerna som driver trädgården är mycket trevliga och jag har haft stort utbyte av bekantskapen. Däremot så tvivlar jag på att hela ideen är särskilt effektiv eller arbetsbeparande.
Vill någon titta på lite ovanliga bärbuskar och fruktträd så är ni välkomna till Denningarums gård. www.denningarumsgard.nu
Jag har en bunt nya växter som står i kruka som ska planteras så fort tjälen gått ur jorden. ( om de nu inte frusit ihjäl ) Det kommer också en massa nya från England i mars.
MVH
Jan Lindgren
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.