Full version: HAEMANTHUS
nilssontherese
Jag har nyligen införskaffat en HAEMANTHUS Albiflos tror jag den hette elefanttunga??
Är det nån som har fler sorter av den här arten?
Jag hittade det här när jag googlade:
http://www.bulbsociety.org/GALLERY_OF_THE_...nthuslist.shtml
vore kul om nån ville byta för jag har flera skott flirting.gif .
Eller bara visa bilder! Jag vill gärna veta mera om den här.Läste i min bok "opp amaryllis" men det står så lite om den där.Nån som har så att säga egna tips om skötsel?? blomma.gif
Pia mitt i Skåne
Hejsan.
Jag har också bara den "vanliga" vita, men jag kan ju tipsa om att Lilla Fiskaregatans Trädgårdbutik har i alla fall en sorts röd Haemanthus i sitt sortiment.
Kanske jag skaffar mig någon sådan, de är röda och läckra.
Lycka till med letandet.
nilssontherese
tack för ditt inlägg! och tack för länken! Jag hade tur att stöta på nån som hade en sådan som de har på sin hemsida! Jätte tjusig! tummenupp.gif
Har du nån bild på din blommande? den vita?
Pia mitt i Skåne
Åh, vilken tur du hade!!

Nej tyvärr har jag ingen bild, jag har några stycken elefanttungor i ett par olika krukor och alla brukar blomma ungefär samtidigt. Jag skall passa på att ta kort nästa gång. Det brukar bli massor med vackra orange bär/frön efter blomningen. Skall se om jag kan "knäppa" dem också...

Någon bild på din röda?
nilssontherese
Jag hade jättetur!
Ja bilder vad kul ta sedan när de blommar!
Min röda har jag ingen blomma i ännu den är bladlös än så länge.Men fart det blir det nog så småningom och då kommer bilder biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon