Lilltäppan
Hej! Skickar ut en nödsignal till alla er trädgårdsproffs. Min man fyller 40 i vår och jag skulle så gärna vilja överraska honom med ett stort trädgårdsschack! Ni vet, ett sådant man kan se i parker mm. Jag har väldiga problem att hitta något företag som säljer dessa stora schackpjäser, eller tips på hur man snyggast anlägger en sådan "spelplan". Schack är hans största hobby och det skulle bli den perfekta presenten.

Är det NÅGON som vet vart vilken firma man kan vända sig till eller om någon har begagnade pjäser att sälja???

HJÄLP!!
Nostalgia
Hej!
Det finns ett företag på nätet som heter minibilar.com, dom har trädgårdsschack figurer i två storlekar och dom har även rutor i två olika storlekar. När du går in på deras sida hittar du schacket under övrigt sortiment.

Du kan säkert hitta fler om du googlar på typ schackspel till trädgård, trädgårdsschack och liknande.
Du kan ju testa att sätta in en annons under köpes på blocket också, så kanske du kan få tag på ett begagnat.

Lycka till smile.gif
*Stintan*
Kan det här vara något?
schackspel

Opps, skrev visst samtidigt som Nostalgia.

Lååååångt ner på den här sidan finns ett också men det var dyyrt.

http://www.kullagret.se/produkter.html
Nostalgia
Länken Stintan har lagt in är till det företag jag menade tummenupp.gif

Och nu skriver jag samtidigt som Stintan giggle.gif
Lilltäppan
Tack för er hjälp!!
Jag har googlat varje ord av det på nätet men det verkar inte finnas någonstans. Era tips var jättebra. TACK så mycket. Hittar jag inga andra vänder jag mig dit. Men allra helst skulle jag inte vilja ha plast, utan mer gedigna trä?-pjäser. Dessa verkar finnas i många parker mm men inga återförsäljare. Märkligt!
Lilltäppan
Jösses, det skiljer i priser. Från 3 200 - 9000 för samma sak!

Jag får hålla tummarna för att det finns någon som har gamla pjäser i garaget. Är de lite slitna kan jag ju renovera upp dem. Själva rutorna tänkte jag bara göra av olikfärgade trädgårdsplattor som jag har hemma. (så kan de ju användas som en liten uteplats när det inte spelas)
KURT
CITAT (Tobb @ 22-01-2009, 19:21) *

Det finns europeiska tillverkare också (om den ovan är amerikansk?)

http://www.google.com/search?hl=en&as_...amp;safe=images
mojan
Vilken jättefin present det kan bli! Jag tror din schackspelande man blir riktigt glad och överraskad.
Om du ser ett vackert schackspel i en park eller trädgård så ta kontakt med kommunens parkförvaltning eller vem som nu är ansvarig. Har man tur så träffar man på någon som vet var det kommer ifrån.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon