Full version: Midnattsros
gulmåra
Det blev en gallica till! Kom på att den här skulle väl vara toppen i en rosenhäck?? Tänkte på KajsaLisah..
Den blir ju ganska hög ca 1,5 m… ”Ska” hållas på ca 1,2 för att vara som bäst enligt LÅG…. Får nypon, hm det har jag inte tänkt på. Måste jag kolla upp!
Ljuvliga blommor. Doften inte så stor dessvärre...

Nu skulle jag haft en helbild, men icke...

La Belle Sultane

La Belle Sultane

Stiffe
Ganska nära en helbild tycker jag nog. Ska den bli större behöver du ha en större bild, dvs större än 1024x683.

Himla fina bilder är det i alla fall. tummenupp.gif

La Belle Sultane är väl också känd som Violacea?

/S
noranettan
Fullständigt ljuvlig! Jag har nog också min högre ~1,5-1,75 m. Den sitter i en liten roshäck närmsgranne med Königen von Dänemark. Dom klar varandra rätt bra.
annika wall
Det är ju fullständigt livsfarligt att vara här, mer och mer av gräsmattan måste bort för att göra plats. För denna måste vi ha!
renate
Hm den skulle passa i min roshäck mot gatan,jag gör om den för att får lite variation.Innan hade jag bara min namnlösa ros där men jag har grävt upp en del av plantorna så det är lite luckor där.
gulmåra
Jepp, Violacea är samma som La Belle Sultane. Violacea är nog det vanligaste namnet i handeln!

Nu var jag så där otydlig igen... duh.gif
Jag menade med helbild en bild med hela rosbusken på. För att se växtsätt.
Kajsa
Ja, den är helt underbar, dom där färgerna kan man bara se hos Gallica rosorna rose.gif
Mimika
Jahapp, den har jag ! Det verkar vara en gallicaserie på gång här, så oerhört trevligt!! Bra med riktigt stora bilder, de är värda det.
Min La belle sultane har växt rätt så högt första året, men jag har inte sett den blomma än. Om det är fel ros kommer jag gråta...
Du får hemskt gärna visa hela busken, det vore intressant att jämföra.
gulmåra
Mmm skulle gärna visa hela busken om jag hade bild!
I sommar ska jag ta mer helfigursbilder!

De är nog rätt buske du har! Min tog också flera år på sig innan den blommade!
Den laddar! biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon