ängsvädd
felskrivet
Jan Lindgren
Hej!
Det är bra att det finns utökade möjligheter att möta andra med samma hobby. Frågan är bara om all djurhållning måste bi hemlig med den ökande vegaterrorismen.
MVH
Jan Lindgren
ängsvädd
Hmmm - den kommentaren förstår jag inte.

Iaf så är forumet sökbart via google nu - om man söker på undulatprat så kommer först det norska forumet upp men på plats 3 kommer det svenska forumet upp smile.gif

Är det några på odla som är medlemmar på undulatprat?
morellen
Annars finns ju undulatportalen, med mycket faktaartiklar och ett forum

http://undulat.forum24.se/undulat.html
mrsgreen
Undulater är härliga.
När jag var liten hade vi alltid en undulat. HerrNilsson var hur tam som helst och ett riktigt orginal. Putte var också tam, spatserade omkring på golvet och bet i serietidningarna för att få uppmärksamhet från oss barn.

Min mor hade en Pelle som var väldigt tam och gillade fralla med smör och ost, morot var favoritmat.
Hon har idag en Nisse som inte vill bli tam. Nisse har hon haft i snart i 2 år och han är livrädd för människor.
Mamma har alltid haft tålamod med våra fåglar men Nisse är nog tyvärr otämjbar.
confused.gif

ängsvädd
felskrivet

Undulater är flockdjur och måste vara minst två. De blir ofta lättare tama om de är flera eftersom de blir modigare - det är iaf inte svårare att få dem tama om de är flera.
vanjalarsa
Har också haft undulater ända sedan jag var barn fram tills för några år sedan. UNderbara fåglar !
Men jag håller inte med om att det är lättare att få dem dem tama om de är flera. DEt är absolut inte min erfarenhet. Tvärtom.

mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Chamomille
Hade massvis med undulater i barndomen. Jätteroligt. Till slut hade vi 17 st. Den första hette Peppo... Gissa vad det betyder på finska...?
ängsvädd
felskrivet
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon