Full version: Min symaskin
Ciczi
Är lite ledsen då min symaskin är sönder... -cry-.gif Gick sönder när jag skulle sy sista sömmen i saccosäckens yttertyg...

Så nu är jag utan symaskin och saccosäcken får vänta... irriterande..

Ciczi
blomkronan
NEJ... den kan man inte vara utan! Vad var det som hände? vad har du för symaskin? kanske den är värd att laga...
Ciczi
En inte alltför avancerad Brother (XL2600). Tror inte att det är värt att laga, men ska naturligtvis kolla med deras telefonsupport.

Ciczi
ingrid fuxwall
Du får komma hem till mig och sy sista sömmen

ingrid
blomkronan
Jag tror inte heller att den är värd att laga. Nu vet jag inte vad dom tar i din stad, men här tar dom minst 700:- för jobbet sen tillkommer delarna. Så en reparations kostnad för 1500-2000:- kan man ju räkna med.

Jag köpte min begagnade Husqvarna 2000 (gamla gröna modelen i plåt) för 2000:- nyservad på en symaskinsaffär i stan för 13 år edan, den är den bästa maskinen jag har (har tre) den är stark och jag klarar av att serva den lite själv. Min nya bernina maskin har jag haft inne på service två ggr på tre år!

Jag har haft en Brother som höll i två år sen var den helt slutkörd, då sydde jag viseligen varje dag på den.

Så vill du ha ett råd från mig så skaffa en gamal husqvarna smile.gif
Ciczi
Saccosäcken är nu klart (vilket betyder att jag har fått en ny maskin yahoo.gif

//Ciczi
blomkronan
CITAT (Ciczi @ 24-01-2009, 17:04) *
Saccosäcken är nu klart (vilket betyder att jag har fått en ny maskin yahoo.gif

//Ciczi

Vad blev det för symaskin (nyfiken...)
Ciczi
Det blev en Janome DC4030. Min supersnälla söte sambo köpte den åt mig... yahoo.gif wub.gif

Ciczi
Red Top
Grattis till nya symaskinen!
Den gamla lade nog av för att du inte fortsatte att sy söta pingviner giggle.gif
blomkronan
Grattis... en symaskin är ett måste smile.gif specielt nu när det är lågsäsong för odlingen wink.gif
ingrid fuxwall
CITAT (blomkronan @ 22-01-2009, 20:31) *
Jag tror inte heller att den är värd att laga. Nu vet jag inte vad dom tar i din stad, men här tar dom minst 700:- för jobbet sen tillkommer delarna. Så en reparations kostnad för 1500-2000:- kan man ju räkna med.

Jag köpte min begagnade Husqvarna 2000 (gamla gröna modelen i plåt) för 2000:- nyservad på en symaskinsaffär i stan för 13 år edan, den är den bästa maskinen jag har (har tre) den är stark och jag klarar av att serva den lite själv. Min nya bernina maskin har jag haft inne på service två ggr på tre år!

Jag har haft en Brother som höll i två år sen var den helt slutkörd, då sydde jag viseligen varje dag på den.

Så vill du ha ett råd från mig så skaffa en gamal husqvarna smile.gif

Håller med dig om att husqvarna är en bra penningplacering.
Köpte min första, begagnad, i slutet var 70 talet och när jag bytte åt mig en nyare 92 fick jag mycket mer än vad jag gett för den ursprungligen - men penningvärdet var ju ett annat.

ingrid
godanro

Håller med om att husqvarna är bra
Den gamla gröna från -50-60 talet var autstanding.
men som allt annat så vill man vara uppdaterad men jag använder
inte värst många andra sömmar än raksöm och zic zack.
Min farbror var tapetsrare och använde ofta den gamla hedliga
tramp maskinen till tjockare tyger och skinn.
Tyvärr är tygerna väldigt dyra så det lönar sig inte att sy kläder längre.
ingrid fuxwall
CITAT (godanro @ 24-01-2009, 21:53) *
Håller med om att husqvarna är bra
Den gamla gröna från -50-60 talet var autstanding.
men som allt annat så vill man vara uppdaterad men jag använder
inte värst många andra sömmar än raksöm och zic zack.
Min farbror var tapetsrare och använde ofta den gamla hedliga
tramp maskinen till tjockare tyger och skinn.
Tyvärr är tygerna väldigt dyra så det lönar sig inte att sy kläder längre.

Håller med dig i allt du skriver.

Själv har jag fyra husqvarna;
1. Trampmaskinen som kommer från mormor - okänt årtal
2. Bordsmaskinen från svärmor - tidigt 50 tal
3. Owerlocken från 91
4. Den vanliga maskinen från 92
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon