Lars-Olof Arvids
Funderar ni på att bli räkdomare? Då kan det vara bra att veta att historiens första räkutställning går av stapeln i tyska Hannover om ett par veckor. Från hela Europa kommer folk att åka dit för att ställa ut sina räkor i akvarier och tävla i 11 klasser. Tänk om man hade Europas finaste räka! Fast först kanske det räcker att åka ner och reka?

http://garnelen-championat.de/index-e.html

Olle
Eva i Höga
Du är vitsig som vanligt Olle! yahoo.gif
Räkor i 11 olika klasser, jag säger då det.....
ängsvädd
Jaha - där ser man smile.gif

Själv har jag kommit in på det här med undulater - inte att ställa ut dock. Jag var tvungen att rädda en undulat som levde ensam i en pytteliten bur. Enda lösningen blev till slut att jag tog hand om den. Jag tycker egentligen att det är hemskt med burfåglar. Försöker göra det så bra som möjligt för mina två undulater - bl a ska jag fixa en utomhusvoljär som har förbindelse till inomhusvoljären o köket.

Men varför inte räkutställningar när man har fiskutställningar. Får se vad som kommer härnäst. Snigel/snäckutsällningar - det kanske finns?

Lars-Olof Arvids
Jättebra att du ger undulaterna bra med utrymme! Några snäckutställningar känner jag inte till än. Men liksom räkor har blivit allt populärare i akvarier på senare år, har även en del nya vackra snäckor importerats. Bl a har en blivit eftertraktad för att den lär vara en effektiv snäckbekämpare! Säkert är det bara en tidsfråga innan det bildas snäckföreningar som säkert också vill ordna utställningar.

Olle
ängsvädd
Ha ha - en snäcka som bekämpar snäckor smile.gif En sån vill inte jag ha iaf. Jag vill ha snäckor i akvariet som föda till min mysksköldpadda. Men hon är en skicklig snäckjägare - ha ha - så det är svårt att få tillräckligt med snäckor. Posthornssnäckor är det jag har.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon