svennis
23-01-2009, 13:13
R.richardii, Rosa Sancta..
Krypros...
sancta.jpg
Mumin.jpg
Ja den är magnifik svennis ! Bara tanken att man fann rosen i en egyptisk grav, mumierosen. Vi får väl se om jag planterar en Sancta en dag, den blir ju 2 m bred ser jag så den tar plats, zon 5.
Ezereht
23-01-2009, 18:51
visst är den lite like nevada? eller är jag ute och cyklar..
Ajajaj, vad ni frestar mig. Vacker, härdig. Nyfiken är jag också! Den ska in på önskelistan. Tack Svennis:-)
Jag inser att jag satte min mumieros för trångt förra sommaren. Läste nånstans att den tar tid på sig att etablera sig... borde jag flytta den så fort det blir vår eller ska jag vänta med det.. med tanke på att den är ny och kanske inte orkar bli flyttad varje år. Vad tror expertisen?
Ezereht
24-01-2009, 11:14
låt den stå tills du märker det inte går bra. det kan ju gå bra?
Men någon annan kan ju ha en annan åsikt.
Jooo.. men går det bra får den ju inte plats! jag vill ju att den ska breda ut sig som mumierosor borde göra. Den får nog flytta till en solig och rymlig plats i sommar.. den får ta den smällen!
Ezereht
24-01-2009, 19:23
Jag har flyttar runt en del rosor och kommer nog göra det i sommar också, det tål dom bara man vattnar och inte förväntar sig att dom ska blomma massor också.
gulmåra
24-01-2009, 20:12
Åhhh den här har stått på önskelistan hur länge som helst!
Men jag är osäker på hur den vill ha det....Sandjord?
Tar lång tid på sig att etablera sig?! Hm här är det ju inte så mycket sprutt på vissa buskar.
Härliga bilder!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.