Full version: Stjärnfrukt
Pjater
Har funderat testa mej på stjärnfrukt men hittar inte fröer till den, kan man ta från köpefrukten och så??
Hittar inte så mycket info om den på forumet iheller ??
Piccante
ofta är det dåligt med fröer i stjärnfrukt man köper. När ja testade en gång fick jag bara en kärna och en liten kärna som såg outvecklad ut. Vet inte varför de får så få frön.
Pjater
CITAT (Markus_H @ 23-01-2009, 22:40) *
ofta är det dåligt med fröer i stjärnfrukt man köper. När ja testade en gång fick jag bara en kärna och en liten kärna som såg outvecklad ut. Vet inte varför de får så få frön.

Nej jag fick ingen frö i min frukt jag köpte förra året i heller =/
Men har läst lite om den nu och det verkar ju bli stora träd, kanske inte något för lägenhet men skulle varit kul och testa för innan de blir för stora så kanske de får nån frukt förhoppningsvis...
Juni81
Jag köpte en stjärnfrukt för ca ett år sen och hade då tydligen tur för den frukten innehöll 3 kärnor. En av dem råkade jag dock skära sönder då jag skar upp frukten men de andra två planterade jag och nu har jag en väldigt rolig liten väderkvarnsliknande (på tvären) växt som verkar må hur bra som helst. Den ena plantan dog för ett halvår sen så det är bara denna kvar.

Så jag antar att det bara handlar om att ha tur när man väljer ut sin frukt och sen vara försiktig när man skär upp den! Detta var den första stjärnfrukt jag köpte så jag vet inte om det var slumpen eller om de hade ett bra stjärnfruktsutbud i affären. (Hemköp Sthlm)

Lycka till!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon