pilgrim
Jag har postat ett liknande inlägg i rostråden men jag lägger in ett här också. Jag behöver tips!

Jag har en galen idé om en rabatt som går i allt från vitaste vitt till alla nyanser av gult, orange, aprikos, rosa, rött och violett. Idén kommer från en bild i boken "Rosor - för förnuft och känsla" och det är så läckert med alla färgerna. Problemet är att när jag letar efter rosor och andra växter blir jag helt snurrig, det finns för mycket vackert. Jag behöver hjälp help.gif

Ni kan se bilder på hur rabatten ser ut idag fear.gif och på bilden som gav mig idén på min blogg, det senaste inlägget, http://blandrosorochbladloss.blogspot.com/

Snälla alla kloka människor som läser på det här forumet, hjälp mig med tips och råd!
Bassam
- Tack för fråga:
- Om vi ska orka hjälpa dig , vi behöver först vet vilket zon bor du vad är skugga eller halv skugga eller sol o vilket jord har du , din trädgård har mycket blåset eller ej vilka färger tycker om.
- H:Bassam
pilgrim
Jag bor i zon 2-3, jorden är lera men jag har bearbetat den så det är bra förutsättningar. Rabatten ligger har full sol under sommaren. Det är ingen direkt blåst utan ganska skyddat läge. De färger jag ska använda mig av kan du se på bilden jag har på min blogg. Buskarna som ska fylla ut och vara en röd tråd bör vara i silver eller grönt.

Tack för att du vill engagera dig! thanks.gif

Om ni har någon favoritbuske i er trädgård som ni gillar och har en kvalité som ni tror kan fungera, skriv om den. Böcker ger mycket information men ni sitter inne på riktig fakta.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon