Full version: Midnattsros
gulmåra
Ja, jag travar vidare i mitt gallica-spår och fler kommer det att bli nu när jag blivit så modig och vågar lägga ut egna bilder. shy.gif

Med heltidsarbete och familj blir det inte alls den tid i trädgården som jag skulle vilja! Tur då att dessa tåliga självgående tuffingar finns! Det här en av mina tåligaste!!

Nestor kommer från Roskraft. Står alltså på egna rötter och de rötterna häver sig både hit och dit!
Gott om rotskott på alla möjliga konstiga ställen!
Det är en gallica som verkligen byter färg vartefter den åldras. Från lilarosa över till grått. Doftar starkt! Ca metern hög!
[attachment=29976:Nestor_2__Large_.jpg]
[attachment=29977:Nerstor_2b__Large_.jpg]
[attachment=29979:Nestor_1__Large_.jpg]
Kajsa
Ja den var ljuvligt lila, aldrig hört namnet. Roskraft tycks ha mycket rosor som ingen annan har, Anna och svennis har en massa därifrån. Kanske kan vi byta ett rotskott en dag, om du inte redan har Kerstins ros från Dala - Järna, den lär få en massa rotskott men har inte riktigt börjat än, finns i mitt album/Gallica rosor
renate
Helt ny för mig med men vilken skönhet,den vill jag ha.Kan vi inte byta rotskott?jag har min namnlösa som skuter bra med rotskott.Det är en tålig och anspråkslös ros,engångsblommande.

Roshäcken mot gatan.JPG

Min ros utan namn Här som klätterros,hon tittar nåstan in på altanfönstet.

Kajsa
Och renate jag byter gärna med dig, den där verkar ju härdig också rose.gif
gulmåra
Jaaaa, jag byter gärna rotskott med er!! smiley_small_hug.gif

Kerstins ros från Dala Järna har jag suttit och sucktat över i Rosenbladet!
De där POM rosorna är fantastiska!

En tålig, anspråkslös och så vacker ros är något av det bästa min trädgård kan få, Renate!
Spännande med okända?! Vore inte den något för POM inventerarna att ta tag i?
Mimika
Suck, jag har inte kommit så långt med mina, förutom Maidens Blush och Husmodersrosen.. men man får väl göra en ny önskelista nu och börja hålla utkik efter egna rotskott. Egentligen är ju rosor som vandrar runt mycket roligare än köpta rosor!
Kajsa, har du kö på dina rotskott från Kerstins ros?.. kanske har jag något åtråvärt byte i sommar....

Kajsa
Så fort den ynglar av sig delar jag med mig här, jag vill inte ha en buske som far åt alla håll, men den är ännu liten, fick rosen av Anette för tre år sedan.
Mimika
Jag bara måste åka till Nora och Anette i sommar.. vi får se när den där lilla skönheten hamnar hos mig. Tålamod är visst en dygd, hmhm..
noranettan
Jag har skattat Kerstins Ros hårt hos mig, så just nu har jag inga rotskott på den. Jag får nog åka till en av dom som lämnade in den på en Kom-ovh-visadag, jag har varit och grävt hos henne förr!
Mimika
Nu halkar jag från ämnet i tråden.. hoppas kunna komma förbi i sommar, Noranettan och jag mailar och hör vad du har helt enkelt. Tittar man på din hemsida blir man lätt frestad kan man säga.
Ezereht
Ja Noranettans hemsida är livsfarlig wub.gif Önskar man bodde liiiite närmre er alla andra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon