Full version: mrsvensson.se
Piccante
Nu har jag reggat mig på mrsvensson.se som de gör så mycket reklam för på tv och jag uppgav rabattkoden de visar på tv så jag fick 7 bud (motsvarar 100Kr gratis). Men jag fattar inte upplägget?! Är det överhuvudtaget någon som vinner auktioner där nå´n gång? de tar ju aldrig slut? Så fort man bjuder så förlängs ju tiden på auktionen. Känns som man aldrig får sista budet för det är ju ingen dead line som på tradera där alla auktioner är tidsbegränsade. Eller är det jag som inte fattar konceptet, känns omöjligt att kunna vinna en auktion där om man inte bjuder hur många gånger som helst, vilket blir ofantligt dyrt.
MariaS
Jag var in och tittade där. Konstaterade bara att no.gif
blomkronan
Vilket lurendreleri.... nono.gif Det kostar ju 20:- för varje bud!!!
Det är ju samma skit som krysset eller vad det heter som dom sänder på dagarna på tv då folk ska ringa in och gissa på ord... NEJ värkligen tummen NER för den sidan...
Ralf
Mr Svensson är en stor bluff och du har minimal chans att "vinna".

Lägg ner din tid och dina pengar på något annat.

Företaget är förbjudet i många länder.
Piccante
CITAT (Ralf @ 24-01-2009, 23:25) *
Mr Svensson är en stor bluff och du har minimal chans att "vinna".

Lägg ner din tid och dina pengar på något annat.

Företaget är förbjudet i många länder.

Som tur är så har jag inte lagt ned några pengar alls för man fick 7 bud gratis bara man reggade sig man behövde inte köpa bud för att få ut bonusen. Men visst är det bluff. Man bjuder 10 öre på varan men att buda kostar 20Kr via sms eller om man köper bud så får man 7 bud för 100KR.

Intressant att de är förbjudna i andra länder. Vet du var och varför? Konstigt att de får fortsätta här. Har ingen ringt Sverker än?
sqrulan
thumbdown.gif Ja fy blääää för sånt skit, jag har "endast" tittat några gånger för skoj skull, snacka om att lura folk på pengar! Det verkar ju vara stackare som budar hela tiden. nono.gif
Ralf
Sverker e vidtalad
problemet är att det är ett mellanting mellan bedräger eller lotteri. Dock inte auktion
Dock så har den aktuella myndigheten lotteriinspektionen granskat verksamheten o anser att den inte är tillståndspliktig. Den e då alltså inte tillståndspliktig inom deras tillsynsområde. Då säger företaget att dom e godkända vilket är en liten snabb tillsyn.

jag tycker att någon borde polisanmälla detta företag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon