Full version: Äntligen...eller?
Elinzon1-2
Jag drömde om ett 14 kvadrats förhöjt Euro-Serre som vi kunde sitta och titta på stjärnorna i på höstkvällarna. Om 10 år sådär skulle jag kunna ha råd. Och en trädgård stor nog att ha det i. Ganska mycket dröm alltså blush.gif

Men så tyckte min man att ett litet kunde vi ha i vår hyrda trädgård, det var knappt så jag kunde tro det. Om jag odlar gurka så sponsrar han 70%! (Jag pluggar, han jobbar, vi har barn= begränsad ekonomi)

In på Willabs hemsida, klicka i knapparna för ett 5,2 kvm Juliana Sunseeker med 6 mm isolerplast, extra fönster och lite hyllor. Skickar ordern och FEL PÅ SERVERN fear.gif

Så jag har mailat in min beställning och väntar som ett barn på julafton på att det skall bli måndag och jag kan få bekräftelse på min order, att det inte bara är en dröm. Vet att det är litet med 5 kvm, att takhöjden är låg osv. Men jag är LYCKLIG yahoo.gif Gurka, tomat, melon, fikon och citrus. ÄNTLIGEN!!! Och maken slipper frysa i ett arbetsrum med 16 grader och en massa extra lysrör.

Lycklig, lycklig

blomkronan
Grattis va roligt...
Jag va just inte på deras sida och kolla jag oxå.
Dom hade ju 20% på växthusen nu... sick.gif jag vill oxå men jag får vänta...

rosita
#0 Grattis! bravo.gif

Det är jättekul med växthus!

Om du vill ha högre takhöjd, kan du bygga upp det från marken med en mur. flirting.gif
LenaS
Grattis! Ja jag var också inne och såg att de hade kampanjpris nu i januari! whistling.gif Vad mysigt att kunna odla så mycket mer spännande sorter...ska tänka på saken... whistling.gif
uno
Jag gläds med Dig. Det är sanslöst vad mycket man kan få plats med
i ett växthus, även om det är litet
Gurka, tomat, melon, fikon och citrus. Paprika och Chili
skall Du väl kunna klämma in mellan raderna. :-)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon