ogräset
Hejsan

Nu efter vintern behövs mitt tak till växthuset göras rent taklutningen är 45 grader och höjd till nocken är 307 stommen är av trä. Är det någon som har något förslag om tvättmedel som man kan använda har tänkt mig högtryckspruta, efter som lutningen är så kraftig så är det svårt att använda stege. Hoppas att ni har några tips.

MVH Birgitta help.gif
MariaS
Använder du högtryck ska du inte behöva använda rengöringsmedel. Fukten i luften är tillräcklig för att alger ska kunna lossna ändå.
Själv använder jag bara en borte (för bilar) på teleskopskaft som jag gnuggar med på taket först, sen blåser jag med högtryck och det är klart.
ogräset
Hej igen

Tack Maria för ditt svar jag använde bara högtryck förra gången men jag tyckte inte att det tog allt, men jag får väl vara mera envis den här gången.

Tittade i ditt album mysig trädgård jag har också damm med fiskar koi, men just nu är de inne i förrådet.

MVH Birgitta thanks.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon