Platinum
Sambon satte en citronkärna i plantjord för ett tag sen och citronen har grott men det har även detta. Måste vara något frö som följt med jorden, någon som har nån gissning?

Eva i Höga
Ser riktigt spännande ut men jag har ingen aning om vad det kan vara. Du har nog upptäckt en ny växt! flirting.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Platinum @ 25-01-2009, 18:47) *
Sambon satte en citronkärna i plantjord för ett tag sen och citronen har grott men det har även detta. Måste vara något frö som följt med jorden, någon som har nån gissning?

[

fast det du har på bild är en Citrus-växt.
Sussie F-Flower
CITAT (flaxss @ 25-01-2009, 19:25) *
fast det du har på bild är en Citrus-växt.

Har dom så stora blad först, och så smala och små sen?
(nyfiken för jag tänkte också sätta några citronkärnor...)
Platinum
Så här ser de kärnor som grott ut och inte tycker då jag det finns så mycket likhet dem emellan. Min tanke var att det kanske var ett frö från något träd som börjat gro.

Sussie F-Flower
Nää, vad konstigt. g.gif Håller med, de ser då definitivt inte alls lika ut...

Jag tycker att den första växtens hjärtblad påminner om björkblad. De övriga bladen, högre upp på samma planta, påminner om pil... dunno.gif

Annars får du vänta och se vad det blir... flirting.gif

Edit: Kommer kärnorna från samma citron? Kan det möjligtvis bli olika växter från olika kärnor fast de kommer från samma frukt? (sortäktheten?)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon