Full version: Dagens ros:Felicia
AnnammA
Myskrosfantast, som jag är, väljer jag myskroshybrid av Joseph Pemberton, introducerad 1928( 2 år efter kyrkoherdens död) av systern Florence Pemberton.
Rosen "Felicia" är en underbar rosa, romantisk, doftande ros, som i varma lägen kan odlas som låg klängros. Zon 3.
Kajsa
Så söt, romantisk och underbara färger, visst har jag väl önskat mig denna, kanske en dag Anna rose.gif Kanske lite för klen här men man vet inte förän man provat.
Thé
ÅÅhhh!! Var är våren???
AnnammA
CITAT (Thé @ 26-01-2009, 08:09) *
ÅÅhhh!! Var är våren???

Jovisst längtar man!!!
renate
Visserligen är den söt,men jag vill inte ha allt för många zon 3 rosor.Det får blir lite mer åt det tuffa hållet här i min zon.Så myskrosor få vara,nja en och annan kanske man vet aldrig he he.Du kan ja ha så gott som ALLA rosor i din trädgård Anna.
susehn
innocent.gif Ok, du har totalt lyckats "hjärntvätta" mej efter all myskros"reklam"..... yahoo.gif ......det är SJÄLVKLART att det ska beställas sådana i vår, Felicia fanns redan på shoppinglistan!!!! flirting.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon