Full version: Praktblandning
Österläge
Hej,

Sitter o läser Impectas katalog o då står det ibland "Praktblandning" på fröer. Vad innebär det egentligen? g.gif Jag menar, annars står det ju "flerfärgsblandning" eller liknande, men praktblandning, vad är det för färger då? confused.gif
ingrids
Har alltid tolkat det som att det är extra stora blommor, extra rikblommigt eller dubbla - typ flerfärg med "extra allt" ... Men jag kan absolut ha fel.
MariaS
Kan det inte vara så att det är en blandning av just "prakt" blommorna. Praktbinka, praktlysing....
Österläge
Nej, nu senast såg jag det på sommaraster så det har inte med blomman att göra... Får väl maila Impecta o fråga!
Österläge
Nu har jag mailat Impecta o så här svarade de:

"Med praktblandning menar vi att många olika färger representeras i
blandningen. Det är egentligen samma sak som flerfärgsblandning men vi tycker det känns bra att variera texterna."

Känner mig lite besviken... Trodde nog, precis som ingrids, att det var något extra bra med det... Tja, nu vet man iaf!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon