Full version: Svetskurs?
Tobb
Jag letar efter en svetskurs i Uppsalatrakten.
Bla de vanliga svetsteknikerna. MIG/MAG, MMA, (TIG)

http://www.svets.se/tekniskinfo/svetsning/...8380009688.html

*Stintan*
Kolla med studieförbunden om dom kan ha.

Mitt ex har svetskurser, tror det är genom studieförbundet vuxenskolan, men tyvärr bor han inte så värst nära Uppsala.
netaave
Finns iaf lokaler för ändamålet i Bolandsskolan, hör m dom eller nåt studieförbund
Grå
Är du arbetslös, Tobb?
Isåfall kan du knalla in till arbetsförmedlingen och säga att du vill lära dig svetsa, de brukar inte tacka nej till frivilliga. Då har du chans att kunna få loss ett svetsarprövningscertifikat eller två också, om du är tillräckligt duktig och det underlättar för dig att få jobb. Länsarbetsnämnden köper upp svetsutbildningar på de flesta ställen och finns det ingen, men behovet är stort så lämnar de ut anbud som svetsutbildarna får slåss om.
Är du inte arbetslös så kan du utbilda dig ändå och pynta med eget kapital. Kurslängderna och priserna varierar mellan utbildningsföretagen, så du får ringa runt och kolla.

Red. massor med stavfel
Myosotis
CITAT (Grå @ 26-01-2009, 07:32) *
Är du arbetslös, Tobb?
Isåfall kan du knalla in till arbetsförmedlingen och säga att du vill lära dig svetsa, de brukar inte tacka nej till frivilliga...

Det gjorde jag en gång. Kärringen tittade snett på mig och sa sen att det inte var någon idé. ranting.gif
Grå
CITAT (Myosotis @ 26-01-2009, 10:02) *
Det gjorde jag en gång. Kärringen tittade snett på mig och sa sen att det inte var någon idé. ranting.gif

Min arbetsförmedlare var inte heller säker på att jag visste att jag ville, trots att jag sa det. Han gjorde vad han kunde för att få mig på andra tankar, men det var inte mycket lönt.
Idag har jag utbildat åtskilliga nya svetsare åt honom, så han kan knappt gnälla över att han inte fick valuta för den slanten. På 'na igen, bara. Bara för att HON inte vet vad det handlar om betyder inte det att du inte ska ha din chans.

(Det var femton år sedan)
Tobb
Jag och en kompis kollar på att gå lite svetskurser för att komma iväg från skolmiljön lite tongue.gif Eftersom man bor i studentområde och typ 500meter från skolan blir det att man umgås mest med studenter tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon