gnon49
Har blivit accepterad av mina småfåglar vid fågelbordet som gärna vill se vad jag har för godis i handen. Idag fyllde jag på fågelbordet men gick sen därifrån och ställde mig mitt på gräsmattan med fågelgodis i handen, långt från där jag brukar stå. Bingo. Det dröjde inte länge förrän några svartmesar lämnade fågelbordet för att undersöka vad jag hade i handen. Det kändes mäktigt. Dessa små klor som griper tag i handen. Ville bara dela med mig.

Lägger in en somrig bild för att visa de som tvivblar på sina gröna fingrar. Gör inte det. Det mesta på bilden är frösått och jag är verkligen en amatör, men en envis sådan.
Myosotis
Grattis, så underbart. wub.gif Jag har haft lappmes i handen (samt lite halvtama nötväckor, blåmesar etc.), det är verkligen oförglömligt!
Aqvakul
CITAT (gnon49 @ 26-01-2009, 17:46) *
Har blivit accepterad av mina småfåglar vid fågelbordet som gärna vill se vad jag har för godis i handen. Idag fyllde jag på fågelbordet men gick sen därifrån och ställde mig mitt på gräsmattan med fågelgodis i handen, långt från där jag brukar stå. Bingo. Det dröjde inte länge förrän några svartmesar lämnade fågelbordet för att undersöka vad jag hade i handen. Det kändes mäktigt. Dessa små klor som griper tag i handen. Ville bara dela med mig.

Fräckt! wub.gif yes.gif
Monaxe
Måste vara en underbar känsla!
160kvm stort hus
Gud va underbart!! wub.gif wub.gif *ryser*

"mina" småfåglar var inte alls vana vid matning, så fort man visade sig i början så flög dom alla världens kos.
Nu ( år 2 ) så sitter dom kvar, ilsket kvittrande om jag skulle ta lite för lång tid på mig. *fniss*

Och ibland händer det att en liten blåmes flyger ner och sätter sig precis brevid.

Det är en sån underbar känsla, bara det. Så din måste ju verkligen ha varit fantastisk!!
Eva i Höga
gnon49, så härligt att de kommer fram till dig, det gör inte mina fåglar, men jag har kanske inte så lockande godis.
Vilket härligt ställe du har! Ser inte precis amatörmässigt ut! Jättevackert! bravo.gif
CillaM
Några fåglar i handen har jag aldrig haft förutom mina dvärghöns som var så tama. Vilken fin vy över dina blommor, ser riktigt avslappnat och ändå välplanerat!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon