Full version: Hoya med växtkraft
Monarda
Så här går det om man lämnar en Hoya australis utan tillsyn. ohmy.gif Den håller på att ta över hela rummet och slänger ut sina tentakler överallt.
Och det var nog ett tag sedan jag bytte gardiner. whist.gif

MariaS
Lycka till med gardinbytet giggle.gif
sqrulan
giggle.gif Ojdå! Jag känner till problemet! Men vilka stora och fina växter du har! tummenupp.gif
Eva i Höga
Kära nån, vilken växtkraft! Jag har skaffat några hoyor och kan jag få dem att växa så blir jag lycklig. bravo.gif
Lars-Olof Arvids
Ojojoj! ohmy.gif Fram till för något år sedan hade jag ett par Hoya carnosa som betedde sig på samma sätt. De blommade ovanför bokhyllorna, nere under borden och på alla möjliga och omöjliga ställen. Nu har jag bestämt mig för att inte ha några okontrollerbara slingerväxter i mina fönster, för de är tillräckligt vildvuxna ändå! biggrin.gif

Olle
Eva i Höga
Det tycker jag låter hoppingivande, de får gärna slingra sig hos mig. Den hoyan jag fick av dig Olle, har den också stor växtkraft?
Monarda
Och så är man lite blödig också och har svårt för att klippa ner dom, det gör ju inte saken bättre direkt. Har även en Hoya pubicalyx som har ätit sig in i taklisterna i köket. Det är egentligen väldigt fascinerande vilken förmåga dom har att hitta något att klänga sig fast vid.
Nu ska jag gruva mig ett tag till, men sen åker sekatören fram i alla fall. ninja.gif
Eva i Höga
Jaha, och vad ska du göra med det du klipper bort? Skicka gärna en reva till mig! naughty.gif
Monarda
Du får så mycket du vill! smile.gif Då väntar jag ett tag med sekatören tills det blir lite varmare väder så dom inte omkommer i postgången.
Eva i Höga
Toppen, du får pm!
Lars-Olof Arvids
CITAT (Eva i Höga @ 27-01-2009, 19:13) *
Det tycker jag låter hoppingivande, de får gärna slingra sig hos mig. Den hoyan jag fick av dig Olle, har den också stor växtkraft?

Den du fick är betydligt mindre och inte alls lika vild efter vad jag hittills har sett. Men visst drar den iväg en del på min arbetsledares kontorsrum där jag har "stulit" skotten.

Olle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon