Full version: Trädgårdsblogg
ingrid fuxwall
Har suttit och sökt men det tog så lång tid att jag snällt frågar om någon kan tipsa mig om var man enklast och bäst skaffar sig en trädgårdsblogg.

ingrid
Platinum
CITAT (ingrid fuxwall @ 26-01-2009, 19:32) *
Har suttit och sökt men det tog så lång tid att jag snällt frågar om någon kan tipsa mig om var man enklast och bäst skaffar sig en trädgårdsblogg.

ingrid

Här kanske? http://www.tradgardsblogg.se
ingrid fuxwall
CITAT (Platinum @ 26-01-2009, 19:40) *

Tack för tipset men jag hade tänkt mig något som inte kostade en massa pengar - fast sådana finns kanske inte?
HelenJ
CITAT (Platinum @ 26-01-2009, 19:40) *

Tveksamt om det är enklast och bäst.... åtminstone för tillfället. g.gif

Jag har skaffat många nya vänner där, och det har varit enkelt både att skapa sin blogg och att uppdatera den. Dessutom är de befintliga medlemmarna otroligt vänliga och hjälpsamma.

Men sedan mitten på december har det varit stora problem med servern, och många som har en blogg där har helt enkelt tröttnat på att det ofta inte går att logga in, och istället skaffat en blogg på blogger.se. (Där får man adressen "blogspot")
Själv är jag en av dem.... Min erfarenhet är att båda bloggarna är enkla att hantera (men väldigt olika). Blogger är worldwide medan Trädgårdsblogg är bara för svensktalande, så medlemmarna där blir som en familj. Man saknar dem om man inte varit inne på ett par dar. kompiskram.gif

Jag hoppas att du hittar något som passar dig. Välkommen in i bloggvärlden - du kommer inte att ångra dig! tummenupp.gif
Mer info hittar du på mina bloggar.
Alba
CITAT (ingrid fuxwall @ 26-01-2009, 20:41) *
Tack för tipset men jag hade tänkt mig något som inte kostade en massa pengar - fast sådana finns kanske inte?

Om du väljer ett enkelt upplägg, som du inte kan ändra på så mycket själv, så är den väl gratis .
Jag har haft en blogg där själv för ca 2 år sedan (hade helt glömt detta men kom på det en dag när jag skulle logag in i deras forum ) och tycker att det är ett trevligt ställe med många likasinnade. Jag läser oft i de bloggarna.

Det finns ju många gratiskonton på bloggar men det är svårare att få ut sitt budskap där det inte är en inriktning på trädgård.

Du kan ju testa Trädgårdsblogg och om det inte är vad du trodde är det ju bara att avsluta. Lycka till.
HelenJ
CITAT (HelenJ @ 26-01-2009, 20:44) *
Tveksamt om det är enklast och bäst.... åtminstone för tillfället. g.gif

Jag har skaffat många nya vänner där, och det har varit enkelt både att skapa sin blogg och att uppdatera den. Dessutom är de befintliga medlemmarna otroligt vänliga och hjälpsamma.

Men sedan mitten på december har det varit stora problem med servern, och många som har en blogg där har helt enkelt tröttnat på att det ofta inte går att logga in, och istället skaffat en blogg på blogger.se. (Där får man adressen "blogspot")
Själv är jag en av dem.... Min erfarenhet är att båda bloggarna är enkla att hantera (men väldigt olika). Blogger är worldwide medan Trädgårdsblogg är bara för svensktalande, så medlemmarna där blir som en familj. Man saknar dem om man inte varit inne på ett par dar. kompiskram.gif

Jag hoppas att du hittar något som passar dig. Välkommen in i bloggvärlden - du kommer inte att ångra dig! tummenupp.gif
Mer info hittar du på mina bloggar.

Kommentar till mig själv - varken blogger eller trädgårdsblogg kostar något att starta en blogg på. Om man däremot efter att ha blivit varm i kläderna vill uppgradera bloggen lite (för att kunna fixa till layouten och inte bara köra standard) kostar det någon hundralapp per år på TB. Men det väljer du ju själv.

Blogger kostar inget. Ganska snart får man likasinnade vänner där genom att läsa andras bloggar och kommentera dem. Det finns också en site som heter Blotanical, som samlar trädgårdsbloggar från hela världen. Bra om man vill bli lite internationell.
Jag startade min blogspot-blogg för drygt tre veckor sedan, har redan haft över 700 besök och ett antal som "prenumererar" på bloggen. Man får massor med nya vänner - det är skitkul! biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon