160kvm stort hus
27-01-2009, 09:03
Hej!
Beställde fröer från odla den 9 januari. Fick bekräftelse på mailen.
Brukar ju gå fort, max en vecka. Men nu har det gått 20 dagar och jag har fortfarande inte fått eller hört något!?
Svarade på bekräftelsemailet och undrade om jag missat nått. Men jag har fortfarande inte fått svar.
Hur är det för er andra? Har ni fått era fröer? Hur lång tid tog det?
*otålig*
Maggan H
27-01-2009, 11:17
I år har jag inte beställt men förra året var det fröer som de själva väntade på som hade blivit restade, det tog nog 3 veckor innan jag fick min beställning. Jag ringde dit och fick förklaringen.
DragonLady
27-01-2009, 11:46
Jag har inte heller fått mina frön..
Jag fick mitt bekräftelse mejl den 11 januari, efter det inte ett pip.
Förra året tog det bara en vecka eller något.
Odla tröjan tog också tid på sig innan den kom så vem vet vad som händer.
Jag har inte heller fått mina! Beställde nån gång kring den 10:e januari tror jag.
Monarda
27-01-2009, 11:53
Beställde den 8 och har inte sett röken av dom. Normalt skulle det ta fem arbetsdagar stod det i bekräftelsen men något längre tid under högsäsong. Jag undrar också var dom blivit av.
karlsdal
27-01-2009, 12:56
Om ni frågar de som sköter Odla så kanske ni kan få ett vettigt svar...
160kvm stort hus
27-01-2009, 13:54
CITAT (karlsdal @ 27-01-2009, 12:56)

Om ni frågar de som sköter Odla så kanske ni kan få ett vettigt svar...
Har skickat en fråga men inte fått svar.
Ja ja, dom kanske har mycket att göra just den är tiden?
*väntar otåligt*
Jag har fått mina:)...men det tog lite längre tid än vanligt....men det är väl högsäsong nu!
Platinum
27-01-2009, 16:54
Har inte heller fått mitt ännu och fick orderbekräftelse den 7:e januari, så jag hoppas det trillar in ett brev snart.
Lady Hamilton
27-01-2009, 18:54
Jag beställde mina frön den 13/1 och fick dem 23/1
Jag mailade Odla och frågade vad som hade hänt med min beställning. Fick följande svar:
Tack för ditt mail.
Vi saknar en försändelse med bla pelargon och Fingerborgsblomma du beställde och har fått besked från England att de sänder fröerna till oss i slutet av veckan. Vi skickar därefter snarast de försenade beställningarna.
Så det är väl bara att vänta lite till.
160kvm stort hus
28-01-2009, 12:17
Nu fick jag oxå svar.
Ungeför samma som maebel fast andra fröer.
Hmm, jag får väl sätta mig på fingrarna och vänta... *s*
Jag väntar också men då vet jag att de är på gång.
Pius
Hur har det gått?
Har ni fått era fröer än?
Jag väntar fortfarande.
Beställde den 11 jan, fick svar på min fråga var de var den 30 jan, men fortfarande inga fröer i min brevlåda.....
Mrs J
Platinum
12-02-2009, 19:43
Mina fröer kom i tisdags.
Hej
intet är som väntans tider sägs det... I allafall, jag beställde mina 9 januari och fick dem igår, 11 feb. Så dina är väl förhoppningsvis i posten nu.
Jag fick också min beställning i tisdags.
Pius
DragonLady
13-02-2009, 00:57
Nix inga fröer än
Monarda
14-02-2009, 14:27
Jag har väntat i 5 veckor nu och efter påstötning mitten vecka 6 fick jag veta att fröerna från Mr Fothergills, som dom väntat på, hade kommit till Malmö samma förmiddag och att jag stod först i kön för leverans. Men några fröer har jag inte sett röken av än.
blomkronan
15-02-2009, 09:35
Den som väntar på något gott... väntar aldrig för länge! VA är det för dumt ordspråk!!!
Den som väntar på något gott... vill INTE vänta förlänge! ska det väll heta

Jag har inte heller fått mina
Jag har inte heller fått mina fröer som jag beställde i januari. Lite trist att det blev så den här gången, eftersom en del kanske beställer tidigt för att komma igång tidigt med sådderna.
160kvm stort hus
16-02-2009, 10:32
jag har fortfarande inte fått mina fröer!!!
*sur*
DragonLady
16-02-2009, 11:41
CITAT (Misty @ 16-02-2009, 05:05)

Jag har inte heller fått mina fröer som jag beställde i januari. Lite trist att det blev så den här gången, eftersom en del kanske beställer tidigt för att komma igång tidigt med sådderna.
Ja precis... hade jag fått veta att det skulle ta en och en halv månad o kanske längre eftersom jag fortfarande inte fått mina hade jag beställt någon annanstans... men det kanske var det som var poängen att binda upp sina kunder tidigt så de inte beställde någon annanstans
Jag börjar bli trött på att vänta. Följande svar fick jag den 3 feb när jag mailade och frågade:
Hej Malin,
Tack för ditt mail.
Vi saknar en försändelse med bla Fingerört och Slingerhjärta du beställde och har fått besked från England att de sänder fröerna till oss så snart snöovädret i England tillåter fraktflyget att lyfta och det hoppas vi verkligen blir idag.
Så snart fröerna anlänt skickar vi snarast de försenade beställningarna i turordning.
Jag undrar om det är någon som annulerat sin order på grund av lång väntan....
Jag annullerade min beställning förra veckan.
Lady Hamilton
19-02-2009, 13:49
Det måste ha varit några "speciella" fröer som ni måste få vänta på. Eftersom vi trots allt är många som fick våra fröer snabbt (21 Januari för min del) Och när de upptäckte förseningen borde de ha mailat och frågat om man ville kvarstå beställningen eller få ut de fröer som fanns, eller skicka fröerna i 2 omgångar om man ff var intresserad av att även köpa de "försenade" fröerna. Jag har handlat av Odla i flera år och aldrig haft något problem med sena leveranser, tvärt om har de alltid varit väldigt snabba med leveranser. Ni som ej fått era fröer kan ni kanske skriva vad det är som ni har beställt så att ni kan jämföra med varandra?
Darkmoon
26-02-2009, 12:12
Hur har det gått för er alla, har ni fått era fröer?
själv väntar man fortfarande, men snart ger jag nog upp
Chamomille
26-02-2009, 12:15
Va konstigt. Jag fick mina på stört.
Monarda
26-02-2009, 12:30
Jag har mailat två gånger och efterlyst mina fröer. Första svaret jag fick var att dom snart skulle levereras. När inget hände mailade jag igen och bad dom plocka bort dom sorter som försenade min leverans. Igår fick jag svar att det var 'Törnrosas kjortel' från Mr Fothergills som sinkat min beställning och den skulle inte kunna levereras. Nu har jag väntat i 8 veckor ! och jag hoppas det ligger något i postlådan idag. Således var det ingen särskilt speciell sort som försenade min leverans. Men riktigt dåligt är det att inte få ett besked.
Jag har heller aldrig tidigare haft problem med Odla och hoppas att det här var en engångsföreteelse som dom förhoppningsvis lärt sig något av.
Darkmoon
26-02-2009, 13:02
Fick svar nu precis, och min beställning borde komma senast v 12 iaf. Skönt, så blir det inte allt för sent att sätta dom små fröna i jorden. Hade oxå Törnrosas kjortel, så det kan vara den som ställde till det.
Jag mailade för 2:a gången förra veckan och bad dem ta bort de sorter i min beställning som sinkade hela försändelsen. Då svarade hon att min beställning (av en händelse!) redan var expedierad på morgonen (fredag) och att jag skulle ha fröerna på måndag!
Men det kan inte ha varit sant, för fröerna låg ute i brevlådan samma eftermiddag!
Varför ljuga??
Monarda
27-02-2009, 22:42
I dag kom mina fröer och med dom en ursäkt och en fröpåse som kompensation. Det visar en godwill som gör att jag kan tänka mig att även i fortsättningen beställa frön från Odla.
Darkmoon
28-02-2009, 11:59
CITAT (Monarda @ 27-02-2009, 22:42)

I dag kom mina fröer och med dom en ursäkt och en fröpåse som kompensation. Det visar en godwill som gör att jag kan tänka mig att även i fortsättningen beställa frön från Odla.

Nemne va roligt, och vad bra gjort av dom
CITAT (Misty @ 27-02-2009, 07:08)

Jag mailade för 2:a gången förra veckan och bad dem ta bort de sorter i min beställning som sinkade hela försändelsen. Då svarade hon att min beställning (av en händelse!) redan var expedierad på morgonen (fredag) och att jag skulle ha fröerna på måndag!
Men det kan inte ha varit sant, för fröerna låg ute i brevlådan samma eftermiddag!
Varför ljuga??
Huvudsaken är väll att du fick dina fröer?
(försöker se det positiva i saker)
DragonLady
28-02-2009, 22:03
CITAT (Monarda @ 27-02-2009, 22:42)

Så då fick du inte törnrosas kjortel då?
Att de inte mejlar sina kunder om att de har problem med vissa sorter o frågar dem om de vill ha beställningen utan dessa... funderar på att annulera hela ordern jag gjorde...
Monarda
28-02-2009, 22:43
Törnrosan annullerade jag, den hade dom inte fått från Fothergills. Det bästa hade ju varit om dom hört av sig när dom märkte att vissa sorter blev väldigt sena. Dom borde ju ha någon slags koll på vad folk har beställt.
Ragazza zon6
01-03-2009, 16:42
Lite off topic kanske...jag beställde från fröer.nu sent en torsdagkväll och hade hela klabbet på måndag! De måste ha läst mina tankar..
fluffis
01-03-2009, 21:19
Samma här; fick allt på posten efter en vecka!
Tilläggas kan väl att beställningen gjordes förra veckan, dvs ett antal veckor efter att erbjudandet kom ut.
Hoppas ni får era fröer snart!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.