JennyR
[attachment=30086:6780a.jpg]

Hmmm säkert fler än jag som fallit för denna nyhet på Impecta wink.gif

Nu har jag sått dem i krukor och placerat ute i skyddat läge under lite löv som det stod i Impectas såråd. ....vad gör jag nu? Ska jag vattna? Hur ska jag sköta om dessa dyrgripar? smile.gif

MVH

Jenny
Knytt
Sånna fina! biggrin.gif
Snart får du säkert några råd av någon som provat på Echinacea smile.gif
HelenN
Jag köpte fröer från Odla....och här heter de "Dreamcoat".....måste ju va samma.

Enl såråden på påsen så står det:
Så glest ca 1,5 cm djupt. Ställ sådden på sval plats med extra belysning eller i växthus. Håll jorden fuktig.
Lady Hamilton
Jag köpte mina fröer från Odla (precis som du lämås) och jag har sått dem enligt instruktion "Så glest ca 1,5 cm djupt. Ställ sådden på sval plats med extra belysning eller i växthus. Håll jorden fuktig." Jag har sått i min vinterträdgård där det är ca +10° och under lysrörsbelysning yes.gif så nu är det bara vänta och se om de gror shy.gif
JennyR
Enligt de såråden som var med från impecta så stod det att så dem i krukor, placera utomhus, gärna redan i januari...täck med löv om det är barvinter...de har jag gjort...är placerade ute under lite löv...e det helt fel då?
confused.gif
Lady Hamilton
Nej naturligtvis inte Du gör ju som det står i sårådet på din påse. Det är inte helt ovanligt att det kan finnas lite olika såråd till samma växt. Jag tror att man kan så både som det står på min påse och som det står på din kompiskram.gif Sedan vilket "såsätt" som passar just oss bäst? det får vi se
JennyR
Hoppas bara de små sötisarna kommer upp tummenupp.gif
meden
Jag har oxå fallit för denna skönhet! Har gjort precis som du gjort.. Jag tror inte man ska vattna dom. Inte än i alla fall.. Dom kommer nog igång sen när våren börjar närma sig smile.gif Hoppas jag wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon