oliv
Jag har lagt en bytes-annons under köp&sälj (23/1), ni som ska beskära era hibiskusar kan ju se om det är av intresse... blush.gif
koja72
Hej !
När beskära och hur gammal ska plantan vara ?
oliv
Man brukar beskära om grenarna blivit för långa eller om man vill få till en viss form, ibland när man planterar om till en större kruka. Det bestämmer man ju själv.
Hur gammal växten är spelar nog mindre roll, om den har blivit så pass stor att man kan beskära den. smile.gif
koja72
Oliv...tack för svar blomma.gif

Förresten...vet du eller någon annan vad sorten jag har i mitt album heter ? När jag fick den, så var det i en grupp. Jag undrar därför vad namnet på den är ?
/KOja
oliv
Vacker blomma! Lyft upp frågan i en egen tråd, det är säkert någon som kan svara här! tummenupp.gif
Hotness
Ser ut som en vanlig Rosa Sinensis
mandy848
CITAT (koja72 @ 29-01-2009, 17:05) *
Oliv...tack för svar blomma.gif

Förresten...vet du eller någon annan vad sorten jag har i mitt album heter ? När jag fick den, så var det i en grupp. Jag undrar därför vad namnet på den är ?
/KOja

gammalt inlägg men kolla upp hibiskus " borea longlife" nästan 100 på att det är hibiskusen på bilden
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon