Full version: Flyttsträcken
Ciczi
Sitter här vid datorn och här väsen utanför fönstret. Tittar ut och ser stora flyttsträck med gäss...

Snart är det vår!

//Ciczi
mekare
Jag såg också flyttande gäss i morse. Trodde jag blivit knäpp, skönt att fler såg det. Jag är i östergötaland, visst är det lite för tidigt för detta? confused.gif
Lars-Olof Arvids
Vet ni vad det var för gäss? Åtminstone kanadagäss kan man se nästan året om, så länge de har tillgång till öppet vatten. Men visst är det härligt när de börjar dra norrut i stora sträck!

Olle
mekare
Jag såg tyvärr inte vilken sort det var.
KURT
De fåglar som inte flyttar så långt anpassar sig efter varmare klimat, och en del chansar och stnnar kvar längre. I artportalen har det i Januari rapporterats både om stora flockar gäss och en flock tranor!
Lars-Olof Arvids
Här är en flock kanadagäss i solnedgången som jag fotograferade i höstas.

[attachment=30148:Kanadag_ss1.jpg]
[attachment=30149:Kanadag_ss2.jpg]

Olle
zaaritha
Svanarna har anlänt!
Jan Lindgren
Hej!
Eftersom gässen övervintrar i sydsverige så ser man alltid stora flockar gäss som flyger mellan betesmarkerna och övernattningsplatserna. På många ställen är gässen en plåga som medför stora ekonomiska skador för lantbrukarna.
MVH
Jan Lindgren
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon