|
Helen i Skåne
22-09-2003, 11:34
Vädja för Amina och för ett stopp för sharia-lagarna! Amnestys hemsida för att stödja Amina
Gjort!!! Medan jag hade sidan öppen var det 14 personer som skrev under - än finns det hopp om mänskligheten!!!
Mariann
22-09-2003, 11:57
Nu har jag också skrivit under. Mänskliga rättigheter - undra när DET är en RÄTTIGHET överallt?
Hannele
22-09-2003, 11:57
Endast 9 st av 25 inlägg i Småprat har trädgårdsanknytning...?
Jag skriver inte under, och skickar inte några kedjebrev. Det betyder inte att jag inte ömmar för allt det dumma som sker i världen, i första hand i Sverige. På Hisingen. På spårvagnen. Jag försöker ingripa och hjälpa till på platsen.
P.S. Jag är medlem i Amnesty, ifall nån undrar.
*Felix matte*
22-09-2003, 11:58
Tack för länken Helen! Också jag har skrivit under.
Älska din nästa såsom dig själv.
Också gjort! Hoppas att detta lilla bidrag leder till att Amina (och även andra oskyldiga i Nigeria) slipper dödsstraff!! /Ann-Louise i Umeå
Fialotta
22-09-2003, 12:01
CITAT (Hannele @ 22-09-2003, 12:57) Endast 9 st av 25 inlägg i Småprat har trädgårdsanknytning...?
Jag skriver inte under, och skickar inte några kedjebrev. Det betyder inte att jag inte ömmar för allt det dumma som sker i världen, i första hand i Sverige. På Hisingen. På spårvagnen. Jag försöker ingripa och hjälpa till på platsen.
P.S. Jag är medlem i Amnesty, ifall nån undrar. Kasta inte sten i glashus Hannele
Hannele
22-09-2003, 12:05
"Kasta inte sten i glashus Hannele" Vilket av mina inlägg inte har trädgårdsanknytning, maudan?
*Felix matte*
22-09-2003, 12:12
Nu var det ju så att Helen var snäll och gav oss en möjlighet att kanske hjälpa till att förhindra stening av en småbarnsmamma. Om man inte har lust att bidraga med sitt namn så skall man kanske inte skriva något alls. Lev livet léende! Då blir allt så mycket roligare.  PS: Hannele, du har fått PM. DS.
Hannele
22-09-2003, 12:20
"Om man inte har lust att bidraga med sitt namn så skall man kanske inte skriva något alls." Censur och åsiktsförtyck, Felix matte? Intressant.
Jag skrev med på... F-n vad sjuka människor det finns!!
Mariann
22-09-2003, 12:33
Jag upplever Småprat som en spegel av Livet självt. Att 9 av 25 inlägg inte har med trädgård att göra blir ju då självklart. Dvs. allt från folkomröstningar till vattenskador i hus Jag har varit med i några år nu, var med i det gamla forumet innan det kraschade och man fick börja om med inlägg och allt gammalt gick förlorat . Så det blir några år nu och det forumet avhandlade det mesta också
Hannele
22-09-2003, 12:38
Mariann
22-09-2003, 12:42
Det är förfärligt. Jag har bott i Kärra Norra.
Nu har min familj skrivit på. Tack för länken Helen.
Adri-Anne
22-09-2003, 17:39
"Har jag gjort bort mig nu igen?" Är det inte på raden under "Högaktningsfullt" som man skall namna.? Det går ju inte.!! Hur har ni gjort? Undrar den tröge.
Hans i Mälardalen
22-09-2003, 17:47
Nu har jag oxå skrivit under
MvH
Mariann
22-09-2003, 18:06
CITAT (Adri-Anne @ 22-09-2003, 18:39) "Har jag gjort bort mig nu igen?" Är det inte på raden under "Högaktningsfullt" som man skall namna.? Det går ju inte.!! Hur har ni gjort? Undrar den tröge.  Det är länken Vädjandebrevet du ska klicka på, den står över brevet.
Adri-Anne
22-09-2003, 18:30
Tryckte på vädjandebrevet, då kom det upp en röd ruta, likadan som den under. Men texten där det stod namn och adress gick ju inte att urskilja., så jag begrep inte ett skvatt. Men med en som har rätt sorts ögon talade om att där var en text Nu är det gjort.
Eva i Skåne
22-09-2003, 19:35
Så enkelt du gjorde det för mig Helen  . Jag hade klippt ut annonsen från kvällstidningen i helgen, men inte kommit så långt som att gå in på deras sida än. Nu har jag också skrivit under för hela familjens räkning. Tack Ann för att du är lika dum  som jag  . Jag hade också suttit där och läst utan att fatta var jag skulle klicka, men efter din fråga klarade jag också det  Förresten  Småprat är väl till just för alla dessa funderingar som inte platsar under trädgårdsrubrikerna. Det är väl skönt att vi kan få skriva om vad vi vill och tänker på. Sen är de ju upp till var och en att välja vilka inlägg man eventuellt inte vill läsa.
Signed, sealed, delivered!
På torsdag faller domen...detta är så förfärligt att man saknar ord!
Sanna
MadeleineB
24-09-2003, 17:07
Jag har kanske missuppfattat syftet med småprat. Jag trodde att det var meningen att man skulle få prata om litet av varje, inte alltid trädgård...
Jag uppfattade det som att de andra rubrikerna i forumet var för trädgård i första hand, och att det här kunde innehålla litet av varje.
Om man inte är intresserad av ett ämne, är det väl bara att inte öppna den tråden? Så kan de som ÄR intresserade byta åsikter där, utan att på något sätt störa andra?
Och när det gäller att vilja eller inte vilja skriva ut sitt namn, eller underteckna saker så är det väl upp till var och en? Alla har väl rätt att bli bemötta med respekt, vare sig de vill skriva på eller inte?
För min personliga del tycker jag att det är MYCKET stor skillnad mellan att skriva under ett upprop för att en person inte ska bli stenad, och att skicka ett kedjebrev??? (Jag skickar för övrigt inte heller kedjebrev.)
Hälsningar MadeleineB
*Felix matte*
25-09-2003, 17:04
CITAT (Felix matte @ 25-09-2003, 18:04) härligt de visar att det finns lite mänsklighet kvar
Ja, det var UNDERBART att se på nyheterna! Samtidigt är detta en påminnelse om att vi alltid måste kämpa för mänskliga (särskilt kvinnliga) rättigheter, de kan aldrig bara tas för givet....... Juryn var väl ganska enig också, 4 av 5. Hoppas att Amina och hennes barn får leva i fred nu och ha det bra! Det är de så värda efter det helvete som varit. /Ann-Louise i Umeå
Hannele
26-09-2003, 06:53
Strax efter Aminas frigivning blev en man stenad till döds. Han hade förgripit sej på två pojkar.
Tack Helen för länken! Det är väl självklart att man skriver på när det gäller en så'n sak! Det är bara att tänka sig själv i den situationen, man behöver allt stöd man kan få. ag är medlem i Amnesty, men bara så pass att jag betalar medlemsavgiften. Har faktist inte varit inne på deras hemsida förut!! Nu ska jag gå in där lite då och då... Jill
Nu har jag oxå skrivit på!
//Nina
Märkte nu att jag inte läst sida 2 och att det där stog att hon redan blivit frigiven..., det kanske inte gör nåt att man skrev på lite för sent??
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|