Aqvakul
Som medlem i Skånska trädgårdsföreningen och därmed i Riksförbundet Svensk Trädgård får jag denna utmärkt tidskrift 6 gånger om året.
Årets första nummer innehåller teman om bl.a druvor, klematis och medelhavsväxter. Jag rekommenderar den verkligen för den seriöst odlingsintresserade.
Kanske finns den på biblioteket.

http://www.tradgard.org/tidningdefault.html
Lars-Olof Arvids
Visst är den bra! Jag har också fått den idag eftersom jag är med i Kungälvs trädgårdsförening inom samma riksförbund.

Olle
renate
Har bara hunnit bläddra lite,ska ta med den i sängen och läser.Är med i Hallandskretsen.
Ingrid Zon3
Visst är den bra!! Har skippat alla pynt-och-foton-blaskor. Dom enda jag har nu är Hemträdgården och den där andra som nästan är som en en bok... inte Natur och Kultur men nästan...

Kan upplysa om att man kan vara med i enbart riksförbundet om man inte har någon trevlig lokalavdelning i närheten.
Betty
Instämmer, en jättebra tidning! Jag tyckte det var särskilt kul att läsa Finn Eldhs reportage om klematis. Jag gör som Renate, tar med den som sänglektyr ikväll. Jag är enskild medlem sedan flera år.
Maria_z5
Håller med om att det är en suveränt bra tidning.
Jag river ur och sparar artikelserierna i en pärm och det blir mycket från Hemträdgården i den. flirting.gif
Eva i Höga
Jag läste tidningen tills jag somnade igår kväll, den är suveränt bra. Och visst var det roligt att läsa om Finn Eldh och hans klematis eftersom han dyker upp här på forumet.
Skönt att slippa en massa reklam och glassiga bilder! Jag sparar alla min nummer av Hemträdgården, det är bra att kunna gå tillbaka i dem och läsa när man har funderingar.
kasam

Nu har även jag blivit medlem!!! Verkar ju som denna tidning är något av ett "måste"...
Eva i Höga
Ja, ska man ha en trädgårdstidning så är det denna. Jag har nog prövat de flesta och tycker nog att ett par nummer är OK men sen tröttnar man. Men Hemträdgården längtar man efter! Finns en annan tidning som också är bra, Odlaren, ges ut av FOBO. Inte heller en massa reklam.
EKLO
Jag håller med - rolig att läsa. För mig som nästan bara odlar grönsaker (utan konstgödning) har jag också gått med i Fobo, för att få deras tidning Odlaren. Det är väldigt kul att läsa om grönsaksodlingar i den.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon