Full version: Ullared
Vippan
Nu ska Sverige få sin första erotikoutlet Ullared blir Kn....red biggrin.gif jag har aldrig varit i Ullared kanske ska ta en tur dit nu,undrar om det blir mera män som kommer att åka och shoppa nu..

http://www.aftonbladet.se/wendela/relation...ticle4275319.ab
vanjalarsa
HErregud! Räcker det inte med att man blir påtvingad skiten i dagstidningar och tv..... Det är väl isåfall en orsak att avstå från ullared i fortsättningen!

mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Eva i Höga
Känns lite skämmigt att åka till Ullared nu. blush.gif Eller så hänger man inte med i nymodigheterna. dunno.gif
Betty
CITAT (Eva i Höga @ 29-01-2009, 11:13) *
Känns lite skämmigt att åka till Ullared nu. blush.gif Eller så hänger man inte med i nymodigheterna. dunno.gif

Förmodligen är det så...
Klipp ur reportaget:
"Tiden är förbi då sexleksaker var något att skämma över. Förra våren började Apoteket sälja dildos och nu öppnar landets första erotikoutlet mitt emot lågprismeckat Gekås i Ullared i Hallands län."

Chamomille
CITAT (Vippan @ 29-01-2009, 10:50) *
Nu ska Sverige få sin första erotikoutlet Ullared blir Kn....red biggrin.gif jag har aldrig varit i Ullared kanske ska ta en tur dit nu,undrar om det blir mera män som kommer att åka och shoppa nu..

biggrin.gif
Gita
CITAT (vanjalarsa @ 29-01-2009, 11:04) *
HErregud! Räcker det inte med att man blir påtvingad skiten i dagstidningar och tv..... Det är väl isåfall en orsak att avstå från ullared i fortsättningen!

Nåja, det är väl ingen större förlust, de säljer ändå mest en massa skräp
Gita
Bee
CITAT (Gita @ 29-01-2009, 12:49) *
Gita

Nja, om man vet vad man är ute efter kan man göra riktigt bra fynd där.
När jag var där förra året tex så köpte jag vanliga A4-pärmar för 15:-/st. Exakt likadana som affärer här i Göteborg tar 30:- för. Hårfönen och vattenkokaren var också bra köp. Min dotter köper bläck till sin skrivare mycket billigare där. Med mera, med mera.
Men visst finns det bottennapp också, absolut!

Eva i Höga
Jag har bara varit i Ullared ett par gånger och kan nog säga att man kan fynda där. Men risken är ju att man köper mycket som man inte skulle köpt annars. Jag brukar ha en lista med mig där jag skrivit upp vad jag ska titta efter och försöker hålla mig till den. Usch, så tråkig jag låter men jag skulle kunna handla hur mycket som helst där!
Ralf
CITAT (Gita @ 29-01-2009, 12:49) *
Gita

Vad har du sett för varor då som du ansett vara skräp?
Alba
Att de säljer bara skräp är en förutfattad mening.......som jag tyvärr hör ganska ofta.
Köpte för flera år sedan en mockajacka där som lever än idag.
Den höll sig lika fräsh och fin genom åren som om den var ny. Så visst kan man göra bra och fina affärer i Ullared.

Whiskuchi
Men... erotikoutleten har varit öppen länge, jag var där för över en månad sen...? confused.gif (för övrigt anser jag att det mesta på GeKås är BRA saker, och att det är toppen att de öppnar en sexaffär som inte ligger i en gränd och bara är full av gamla runkgubbar - jag vägrar skämmas över att jag har ett sexliv!)
Piccante
CITAT (vanjalarsa @ 29-01-2009, 11:04) *

man måste ju inte besöka butiken om man inte vill.
Aqvakul
Jag har aldrig känt någon obetvinglig längtan att besöka Ullared....
Bee
CITAT (Aqvakul @ 29-01-2009, 18:23) *

Men det har jag biggrin.gif - Jag har inte varit där på över ett år nu och jag känner att det börjar bli dags.... Den här tråden fick igång habegäret igen...
Först ett besök på Sko-Boo, sen gå in på Kårlins Väskor, och sen - Gekås!!

Hehe. Vi ett tillfälle kallade jag Överskottsbolaget för "Ullared Light" (handlar kemiskt/tekniskt där emellanåt) och då var det nån som sa att Ullared kallades "NK Syd" ! biggrin.gif
Kärt barn har många namn...
Vippan
Nu ska det bli en shoppingresa till NKsyd smile.gif drog i gång det på jobbet i gårkväll,så nu åker vi ner 4 tjejer i mars ska bli spännande att se utbudet.En jobbarkompis som har 3 barn åker 2 ggr om året och hon handlar alla barnkläder på Ullared och hon säger att kvaliten är bra och väldigt billigt.
Vi kommer att kika på sexoutleten också det behöver man inte skämmas över,bra att sexbutikerna nuförtiden inte ligger på någon sunkig bakgata, fast det klart på Stureplan har jag inte sett några men det kommer nog dit också med tiden i lite lyxigare varianter då.

Huggorm
CITAT (Aqvakul @ 29-01-2009, 18:23) *

Precis, Ullared är nog ett av de sista ställena jag skulle besöka frivilligt, med eller utan erotikoutlet. Jag ryser av tanken på att spendera min lediga lördag med att trängas med horder av andra besökare och stå timtals i kö bara för att spara 75kr -fear-.gif

CITAT (Vippan @ 30-01-2009, 09:55) *
Vi kommer att kika på sexoutleten också det behöver man inte skämmas över,bra att sexbutikerna nuförtiden inte ligger på någon sunkig bakgata, fast det klart på Stureplan har jag inte sett några men det kommer nog dit också med tiden i lite lyxigare varianter då.

Men du är kvinna och räknas som frigjord och modern om du går till en sådan butik. Skulle jag stå där och fingra på olika latexvaginor och fundera på vilken som skulle passa bäst skulle jag ses som pervers ninja.gif
Vippan
CITAT (Huggorm @ 30-01-2009, 10:10) *
Precis, Ullared är nog ett av de sista ställena jag skulle besöka frivilligt, med eller utan erotikoutlet. Jag ryser av tanken på att spendera min lediga lördag med att trängas med horder av andra besökare och stå timtals i kö bara för att spara 75kr -fear-.gif

Men du är kvinna och räknas som frigjord och modern om du går till en sådan butik. Skulle jag stå där och fingra på olika latexvaginor och fundera på vilken som skulle passa bäst skulle jag ses som pervers ninja.gif

Synd om er män
Alexander-VG-zon3
CITAT (Huggorm @ 30-01-2009, 10:10) *

coolgleam.gif undra om folk skulle tycka jag va ännu mer pervers om jag stod där och försökte välja ut nåt annat.

jag själv ''anser'' mig som frigjord. jag hade inte haft problem att vara på en sådan ''butik'', det blir ju inte första gången ohmy.gif crazy.gif . kanske dags att skaffa dom där leksakerna som ''jag inte har''.

men nu finns dom i fina former,guld färgade och silverfärgade. jag hade alltså tänkt ha dom som prydnad. jag har ju ingen användning för sånt.

sista jag var på ullared så var det som en evighets maskin! kom aldrig ut. men då var jag också liten och handlade med mamma.

men det är väl trevligt att det finns en erotikbutik för dom som behöver det.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Markus_H @ 29-01-2009, 16:38) *
man måste ju inte besöka butiken om man inte vill.

precis det säger jag också. Mig stör det inte och jag går säkert inte in där för det finns inte behov.

Men vi kommer säkert också i fortsättningen att åka till Ullared.

Vi åker dit på hösten med husbilen innan vi ställer av den. Då har jag en eftermiddag och några timmar nästa dag som jag kan leta efter fynd.
Jag har alltid en stor lista med mi, alla storlekar till barnbarn osv. Många julklappar köper jag där.
Barnkläder är billiga där. Ett av mina branbarn i tyskland önskar sig alltid en jacka därifrån, den kostar 3x så mycket i sportaffären.

Ett av mina barn vill alltid åka till Ullared när hon kommer hit. Senaste gången köpte hon så mycket barnkläder att hon behövde låna en extra resväska av mig.

Klar att det finns skräp också där men ingen tvingar mig att köpa det.

Elisabeth
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon