Full version: Pioner - för sent?
Tommy
Var till den lokala "Plantagen" och hooppades hitta pioner för plantering men det var soprent på det mesta... Är jag för sent ute tro eller kan jag hitta någon annan stans?
Gunvor Nilsson
Jag var på Zetas i går och dom hade pioner kvar, t.o.m svavelpioner. Fast dyrt! Jag tror inte att dom skulle sälja till kunder om det är försent på året!
/Gunvor
Betty
Läste i senaste numret av AoT att det är hösten som är bästa tiden för plantering av pioner. Att det säljs mest pionplantor på våren beror på att det är då vi kunder helst köper dem.
Annki
Såg att motsvarande - fast tvärtom - gällde för höstanemoner! Dessa köper vi helst på hösten, men de bör planteras på våren. Jag kan ge mig på att det är därför jag misslyckats med dem tre år i rad. Så i vår ska jag shoppa höstanemoner!
Betty
Jag har läst nånstans att man ska sätta höstblommande perenner på våren och vårblommande på hösten...
Ewa L
CITAT (Annki @ 23-09-2003, 13:02)
Såg att motsvarande - fast tvärtom - gällde för höstanemoner! Dessa köper vi helst på hösten, men de bör planteras på våren. Jag kan ge mig på att det är därför jag misslyckats med dem tre år i rad. Så i vår ska jag shoppa höstanemoner!

Har oxå "lagt dem på is" till i vår för att ha större chans, även om säljaren påstod att det gick jättebra. wacko.gif

Däremot föll jag för 2 st Höstgentiana. Antagligen samma med dem? unsure.gif Men de var ju så vackra och lyser upp så fint. wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon