Ingrid Zon3
Hej
Jag fick en förfärlig massa chili från mina fyra chiliplantor förra året så nu är jag sugen på att så mer smile.gif

Det finns några torkade chilifrukter kvar. Är det värt att chansa att så fröna i dem?
blomkronan
Ja, visst kan du så dom. Mina som jag sådde kom på 8-10 dagar det gick fort!!
och det är hög groddbarhet nästan alla frön grodde så så inte för många om du har svårt för att slänga som jag har... jag har sått 10 olika sorter mellan 5-10 frön per sort och 50-60 st har kommit upp!!! det kommer bli trångt här hemma smile.gif Grannar och vänner kommer få adoptera en hel del... i vår smile.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Japp fröerna kommer att gro. Om du odlade F1hybrider, eller om du hade flera olika sorter som kan ha korsat sig är det dock inte helt säkert att de nya planorna kommer producera exakt likadana frukter som du hade förra året.
Ingrid Zon3
Det var "fådda" plantor, och jag har faktiskt ingen aning. Tror att en var tänkt att bli regnbågsrandig och var det till att börja med på plantan, men de blev röda till slut allihop.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon