renate
Vi får inte glömma Celeste bland Albarosorna,den blir ganskar högt här ungefär som Maidens Blush jag hoppas den vill klättrar upp i rosbågen. Den blommar rikligt och är frisk.Inget krångel med den rosen.Jag har tagit 2 rotskott av plantan,en blommade förra sommaren den andra är liten och bor i kruka ännu.

[attachment=30194:2008_06_...__Large_.JPG]

Celeste

Kajsa
Det är bara kul renate, och denna Celestial har jag haft i många år, Céleste ska betyda himmelsk.

Matta, blåtonade blad, söta ljusrosa blommor

Blir stor med åren, klipper ur den lite då och då. Zon 6 ros.
Soldanella
Åhhh

Jag måste skaffa den, har tänkt så länge, underbara bilder tummenupp.gif
Stiffe
Japp, att rekomendera.

Celeste har gröna blad med lite blåstick, som de flesta albor, men framförallt har den grågröna blad. Det syns direkt när man jämför med andra albor. Personligen är jag mycket svag för gråtonade och silvriga blad. De gör sig t ex mkt snyggt mot singel.

Celeste i kvällsljus.
[attachment=30223:Celeste.JPG]

/S
Erika i Sandviken
Jag känner att den där måste jag nog ha,en fråga bara...

Celeste och Celestial är det samma ros ?
svennis
Yes! Samma ros
tvilling77
Åh vad jag tycker denna ros är fin!! Jag har tänkt plantera den till våren...ska bli intressant att se hur hon klarar sig här i Piteå...hoppas hon blir hyfsat stor iaf!!
Hur är doften?
noranettan
Vilka ljuvliga drömbilder ni lägger ut.......ååååååååååååå.
kasam
CITAT (noranettan @ 04-02-2009, 10:18) *
Vilka ljuvliga drömbilder ni lägger ut.......ååååååååååååå.

Ja, bara att instämma: åååååååååååååååå yes.gif

Stiffe
Mycket härlig och fin, fräsch, typisk albadoft. tummenupp.gif

/S
gulmåra
Åh,vilka bilder!! Massor med vackra omdömen så varför har jag inte den rosen???
noranettan

Ja, men det är klart gulmåra att du måste ha den himmelska! Den är ljuvlig. Jag tror jag har trillat dit på albor också, inte bara gallicor och spinosissimor!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon